Перша висадка людини на астероїд відбудеться через 50 років, а Рогозін назвав українські підприємства, які мріє привласнити: дайджест новин

Підбірка космічних новин до сніданку: Безос хоче відправити радіотелескоп на зворотний бік Місяця, а Amazon підтримає розвиток десятка космічних стартапів, серед яких один — із України. Десять років тому приватний корабель уперше доставив вантаж на орбіту.

Зміст

Amazon Web Services підтримають розвиток десяти стартапів

Amazon Web Services обрала десять космічних стартапів, які візьмуть участь у її програмі прискорення розвитку. Компанії отримають курс консультацій із менторами та по 100 тис. доларів. Серед переможців є одна команда з України — це провайдер послуг з аналізу супутникових даних EOS Data Analytics. Інші стартапи з усього світу, що беруть участь у програмі, займаються запусками ракет, супутниками та фінансовою діяльністю, пов’язаною з космосом.

Цього тижня повз Землю пролетить великий астероїд

«Потенційно небезпечний» астероїд розміром понад милю пролетить повз Землю цього тижня. Це найбільший із подібних об’єктів, що, як очікується, наблизиться до нашої планети у 2022 році. За даними Центру вивчення близькоземних об’єктів NASA, довжина астероїда 1989 JA становить 1,8 км. Для довідки: це вдвічі більше за висоту Бурдж-Халіф у Дубаї — найвищої будівлі у світі.

Запуск місячного кубсату CAPSTONE відкладено

За повідомленням NASA, місія CAPSTONE (Cislunar Autonomous Positioning System Technology Operations and Navigation Experiment) тепер буде запущена не раніше 6 червня. Стартове вікно лишатиметься відкритим до 22 червня.

Астронавтка NASA Енн МакКлейн демонструє рукавичку скафандра (знімок 2019 року). Рукавичка складається з кількох шарів матеріалу для додаткового теплозахисту та комфорту, а в кожний кінчик пальця вбудовані нагрівачі.
Джерело: NASA

Azure Space пропонує інструменти Custom Vision для супутникових знімків

Microsoft працює з партнерами над пошуком комерційних космічних програм для новітніх програмних інструментів, розроблених технологічним гігантом. В одному з багатьох проєктів, що розробляються для Spaceborne Computer 2 компанії Hewlett Packard Enterprise, NASA тестує інструмент Microsoft під назвою Custom Vision, щоб з’ясувати, чи допомагає він спростити завдання огляду рукавичок астронавтів для виявлення ознак пошкоджень після виходів у відкритий космос.

Firefly готується до другого запуску з Ванденберга

Компанія Firefly Aerospace готується до чергового запуску ракети з бази космічних сил Ванденберг. Перший запуск у вересні 2021 року завершився вибухом носія над Тихим океаном приблизно за дві з половиною хвилини після старту. Деякі уламки знайшли навіть у районі Оркатта. Незважаючи на вибух, генеральний директор Firefly назвав його «дуже успішним першим польотом», оскільки інженери компанії змогли зібрати багато даних, щоб покращити майбутні запуски.

BlueHalo отримує контракт на 1,4 млрд доларів на модернізацію супутникової мережі США

Адміністрація космічних технологій уклала з BlueHalo восьмирічний контракт на суму 1,4 млрд доларів на додавання комунікаційних можливостей у наземну мережу, яку використовують американські військові для управління своїми супутниками. Space RCO — організація Космічних сил США, яка закуповує секретні космічні системи та керує ними — оголосила, що BlueHalo отримала так званий контракт на інші повноваження щодо транзакцій — тип угоди про співпрацю, яку уряд використовує для прискорення проєктів. Контракт укладено на проєкт, відомий як програма збільшення ресурсів супутникового зв’язку.

OneWeb завершує встановлення першої низькоорбітальної супутникової шлюзової станції в Гані

Гана стала першою західноафриканською країною з низькоорбітальною супутниковою станцією. Супутникова компанія OneWeb оголосила про успішне завершення встановлення 15 антен і супутнього обладнання на порталі супутникової мережі (SNP) в Аккрі, столиці Гани, у співпраці з TinSky Connect — постачальником конвергентних комунікаційних рішень.

Проблеми в ланцюжках постачання також відкривають можливості для космічної галузі

Збої в ланцюжках постачання продовжують створювати проблеми для космічної галузі, але дехто бачить у цих збоях можливість для нових підходів та інновацій. Кріс Вінслетт, програмний директор Lockheed Martin по роботі над транспортним рівнем SDA, повідомляє, що багато виробників малих супутників останніми роками відмовилися від компонентів космічного класу через їх тривалі терміни виготовлення на користь більш широко доступних компонентів комерційного та автомобільного класу. «Але через проблеми з пандемією ми дійсно побачили, що багато комерційних і автомобільних запчастин мають більш тривалі терміни поставки, ніж космічні, — сказав він. — Це були цікаві кілька років».

Launcher отримає контракт із Space Force на підтримку розробки двигунів

Компанія Launcher виграла контракт на 1,7 млн доларів з Космічними силами США, який допоможе їй у розробці високопродуктивного ракетного двигуна для її малої ракети-носія. Launcher оголосила, що на початку травня вона отримала тактичне збільшення фінансування SBIR Phase 2B або TACFI від Космічних сил для прискорення роботи над двигуном E-2. Сюди входять повноцінні випробування його турбонасосу та тривалі випробування камери згоряння.

Астероїд Психея (16 Psyche) оцінюється у кілька квінтильйонів доларів. Фото: VICE

Вчені стверджують, що перша висадка людини на астероїд відбудеться до 2073 року

За словами інженерів-ракетників, перша пілотована місія до Поясу астероїдів може бути здійснена протягом найближчих 50 років за умови, що люди досягнуть Марса до 2038 року. Їхній прогноз заснований на економічному аналізі швидкості, з якою космічні бюджети збільшуються з часом, а також того, як люди розширили сферу своєї діяльності з початку освоєння космосу.

Сонячне вітрило, підтримуване NASA, може вивести науку на новий рівень

Проект Diffractive Solar Sailing був обраний для дослідження третьої фази в рамках програми NASA Innovative Advanced Concepts (NIAC). Подібно до вітрильного човна, що використовує вітер для перетину океану, сонячні вітрила використовують тиск сонячних променів, щоб рухати корабель крізь простір. Існуючі конструкції відбиваючих сонячних вітрил, як правило, дуже великі й дуже тонкі, до того ж вони обмежені напрямом сонячного світла, що змушує шукати компроміс між потужністю та навігацією. Дифракційні світлові вітрила використовуватимуть невеликі решітки, вбудовані в тонкі плівки, щоб скористатися властивістю світла, знаною як дифракція, що змушує світло розширюватися, коли воно проходить через вузький отвір. Це дозволить космічному кораблю ефективніше задіювати сонячне світло без шкоди для маневреності.

Десять років першого польоту Dragon до МКС (стаття)

25 травня 2012 року встановлений на МКС маніпулятор Canadarm2 успішно підхопив і пристикував до станції корабель Dragon. Він став першим в історії приватним космічним апаратом, що доставив вантаж на орбіту. З нагоди десятирічного ювілею цієї події ми розкажемо про історію створення та основні досягнення Dragon.

Blue Origin може відправити футуристичний радіотелескоп на зворотний бік Місяця

Після оглушливого успіху SpaceX у запуску приватних космічних місій для Blue Origin Джеффа Безоса може настати важливий момент, коли він доправить футуристичний радіотелескоп на зворотний бік Місяця, ймовірно, до 2030 року. Farside є масивом низькочастотних антен, які астрономи хочуть розмістити на зворотному боці нашого природного супутника. Фірма Джеффа Безоса висловила велику зацікавленість у доставці цього телескопа до місця роботи. Його посадковий модуль Blue Moon, спроектований, щоб доставляти великі та малі вантажі на місячну поверхню, ідеально підходить для місії Farside. За одну посадку модуль міг би розмістити всі компоненти, необхідні для налаштування телескопа. Потім місяцеходи почали б розгортати дипольні антени та підключати масив, щоб він запрацював.

Хроніки Рогозіна: Роскосмос оголосив список підприємств України, які хоче привласнити собі

Очільник космічного агентства росії дмитро рогозін знову зазіхає на чуже. Цього разу він мріє про українські підприємства космічної галузі. У списку його бажань присутні міста, що перебувають під контролем України. Судячи з усього, рогозін упевнений, що росія захопить Дніпропетровську, Київську та Харківську області — заводи саме цих регіонів фігурують у переліку «налагодження роботи». Традиційно для рашистів з невиліковними ментальними недугами, він називає це «звільненням».

Читайте також: Ракета «Союз» запустила на орбіту супутник-шпигун, а Maxar упіймав росію на крадіжці українського зерна: дайджест новин