Ракета «Союз» запустила на орбіту супутник-шпигун, а Maxar упіймав росію на крадіжці українського зерна: дайджест новин

Підбірка космічних новин до сніданку: завдяки спостереженням із космосу вчені виявили новий тип магнітних хвиль Землі. ООН випустила пам’ятні марки на честь марсіанських місій, а NASA хоче заправляти та ремонтувати супутники на орбіті.

Зміст

Проблеми з програмним забезпеченням затримують запуск зонда Psyche

Запуск астероїдної місії NASA Psyche, що мав відбутися 1 серпня за допомогою ракети SpaceX Falcon Heavy, відкладено мінімум до 20 вересня після того, як наземні команди виявили проблему під час тестування програмного забезпечення на космічному апараті, заявили представники агентства у понеділок, 23 травня.

Експериментальне корисне навантаження з роботизованою рукою для спроби різання металу на орбіті

Voyager Space оголосила, що одна з її портфельних компаній Nanoracks запустить експеримент, що фінансується NASA, для демонстрації можливості різання металу на орбіті за допомогою робота-маніпулятора. Запуск місії Outpost Mars Demo-1 заплановано на 25 травня з допомогою райдшерингу SpaceX Transporter 5. Спочатку експеримент планували розгорнути у 2020 році. Місія є частиною програми аванпостів Voyager, її метою є перетворення вживаних верхніх ступенів ракет-носіїв на платформи для життя в космосі.

На супутникових знімках видно, як російські кораблі завантажуються українським зерном у Криму

Згідно з новими супутниковими фотографіями кримського порту Севастополь, крадіжка Росією українського зерна, схоже, триває, оскільки вона продовжує свою війну проти нашої країни. На нових зображеннях від Maxar Technologies видно, як два суховантажі під російським прапором швартуються та завантажуються, ймовірно, вкраденим українським зерном. Президент України Володимир Зеленський звинуватив Росію в «поступовій крадіжці» українських продуктів харчування та спробах їх продати.

Російський супутник-шпигун запущений ракетою «Союз»

У четвер, 19 травня, з космодрому Плесецьк на ракеті «Союз» стартував секретний картографічний супутник. Це п’ята місія у поточному році з виведення на орбіту російського військового корисного навантаження.

Художня концепція: OSAM-1 наближається до Landsat 7. Джерело: NASA.

NASA організ ує місію, що заправлятиме та ремонтуватиме супутники на орбіті

Місія під назвою OSAM-1 (On-orbit Servicing, Assembly, and Manufacturing-1) відправить автоматичний космічний апарат, оснащений роботизованими руками та всіма інструментами й обладнанням, необхідними для ремонту, дозаправки чи продовження терміну служби супутників, навіть якщо вони не призначені для обслуговування на орбіті. Перший випробувальний політ OSAM-1 планується здійснити не раніше 2026 року, апарат вийде на низьку навколоземну орбіту для зустрічі, захоплення та стикування із супутником спостереження Землі Landsat 7, запущеним ще 1999 року.

SpaceX сподівається залучити 1,7 млрд доларів нового фінансування, підвищивши свою оцінку до 127 млрд доларів

Як стало відомо, SpaceX розгортає великий раунд нового фінансування, внаслідок чого оцінка приватної компанії становитиме близько 127 млрд. доларів. Згідно з електронним листом, отриманий CNBC у п’ятницю, космічне підприємство розраховує залучити до 1,725 ​​млрд доларів нового капіталу за ціною 70 доларів за акцію. Оцінка SpaceX різко зросла за останні кілька років, оскільки компанія залучила мільярди для фінансування роботи над двома капіталомісткими проектами — Starship і Starlink.

Сили самооборони Японії уклали контракт із LeoLabs

Стартап із космічної картографії LeoLabs оголосив про укладання багатомільйонного контракту з японськими ВПС на надання даних, послуг і навчання в космічній сфері. Контракт надає Силам повітряної самооборони Японії доступ до даних, зібраних глобальною мережею радарів із фазованими антеними ґратами LeoLab, а також навчання роботі з сервісами LeoLabs щодо відстеження, моніторингу та запобігання зіткненням.

Чотири країни представили ініціативу супутникового морського моніторингу

Лідери США, Японії, Індії й Австралії домовилися запустити супутникову ініціативу, щоб допомогти країнам Індо-Тихоокеанського регіону відстежувати незаконний промисел та іншу підозрілу морську діяльність. Зобов’язання з моніторингу морського середовища є частиною ширшого набору угод про мир, безпеку, науку та технології, досягнутого в ході чотиристоронньої зустрічі з питань безпеки, що відбувся в столиці Японії Токіо. Оскільки Quad є очолюваним США безпековим форумом, спрямованим на протидію Китаю, зусилля зі спостереження, ймовірно, будуть зосереджені на морській діяльності КНР у регіоні.

Benchmark співпрацює зі Space Forge над розробкою багаторазових двигунів

Компанія Benchmark Space Systems оголосила про плани з виробництва двигунів у Сполученому Королівстві та спільну роботу з британським стартапом Space Forge з розробки багаторазових хімічних рушійних установок.

Space Forge of Cardiff з Уельсу має намір виробляти на орбіті цінні матеріали для доставки Землю. Відповідно до контракту, про який було оголошено 24 травня, Benchmark поставить двигун для ForgeStar-1 — першого виробничого демонстраційного об’єкту Space Forge у космосі, придатного до повернення.

Марки ООН
Марки, присвячені марсіанським місіям. Джерело: Unstamps.org

ООН випустила марки, присвячені марсіанським місіям

Поштова адміністрація ООН створила пам’ятні марки, присвячені дослідженню Марса. На них зображені апарати, які США, Китай та Об’єднані Арабські Емірати відправили до Червоної планети за останні кілька років. Усього планується випустити шість різних марок. При цьому три з них входитимуть до спеціального подарункового випуску з розширеним зображенням на полях.

Супутники Swarm розкривають магнітні хвилі з ядра Землі

Використовуючи інформацію з супутника Swarm, вчені виявили абсолютно новий тип магнітних хвиль, що проходять через найвіддаленішу частину зовнішнього ядра Землі кожні сім років. Місія ESA Swarm складається з трьох ідентичних супутників. Вона вимірює магнітні сигнали, які генерує ядро Землі, а також інші сигнали, що походять від земної кори, океанів, іоносфери та магнітосфери.

Сприйняття людського руху розкрито завдяки космічному польоту: дослідження

Дослідники з Китайської академії наук та Китайського центру досліджень і підготовки тайконавтів провели космічний експеримент за участю китайських тайконавтів під час пілотованих польотів на кораблі «Шеньчжоу». Вони виявили, що тривалий період, проведений в умовах мікрогравітації, знижує схильність людей бути дуже чутливими до біологічного руху, але менш чутливими до його перевернутого аналога.

Читайте також: США та Японія планують спільну висадку на Місяць, а вчені зможуть позбавити МКС від мікробів: дайджест новин