Перша приватна місія до Венери шукатиме життя в її хмарах

У 2025 році приватна місія Venus Life Finder має вирушити до Венери. Дослідники вважають, що зможуть знайти життя у її хмарах. Надію на це дають нещодавні дослідження, які встановили, що амінокислоти добре зберігаються в сірчаній кислоті.

Сірчана кислота на Венері може підтримувати життя
Сірчана кислота на Венері може підтримувати життя. Джерело: www.space.com

Апарат для дослідження Венери

Перша приватна місія до Венери під назвою Venus Life Finder стартує у січні 2025 року. Очікується, що її запустять у космос за допомогою ракети Electron компанії Rocket Lab. Місія буде присвячена пошуку життя в атмосфері цієї планети.

Venus Life Finder намагатиметься визначити, чи є у хмарах Венери, які складаються з концентрованої сірчаної кислоти, хоч якісь органічні молекули. Однак це тільки початок, адже цей апарат буде лише першим із цілої низки, які планують запустити у межах програми Morning Star.

На перший погляд може здатися, що ідея ця достатньо безглузда, адже концентрована сірчана кислота у поєднанні з високою температурою здатна руйнувати найрізноманітніші матеріали. Проте вчені розраховують, що одна з майбутніх місій зможе навіть привезти на Землю зразок життя, що існує у хмарах Венери.

Сірчана кислота як середовище для життя

Причиною оптимізму вчених є нещодавні дослідження. Їх здійснила група науковців під керівництвом Сари Сігер, професорки планетарних наук Массачусетського технологічного інституту (MIT). Їхня робота нещодавно була опублікована у Proceedings of the National Academy of Sciences.

Автори наукової роботи зазначають, що остаточного рішення щодо того, чи можливе насправді життя у сірчаній кислоті, вони не дійшли. Адже ця сполука справді розчиняє велику кількість органічних молекул, але не до кінця. Вода теж є універсальним розчинником, і саме на цій її властивості побудована вся земна біохімія.

Але що, як сірчана кислота буде у достатньо великих кількостях? Цим питанням зацікавився 20-річний син Сари Сігер. Виявилося, що основи ДНК самі по собі залишаються у цій речовині неушкодженими.

Цілком можливо, що у хмарах Венери розвивається якесь життя, збудоване з тих самих елементів, що і на Землі, але має свою власну біохімію. І вчені серйозно налаштовані шукати його.