Життя на Венері шукатиме перша приватна космічна місія

До Венери готується низка приватних космічних місій з пошуку ознак життя. У нещодавно опублікованому звіті дослідники з Массачусетського технологічного інституту докладно розповіли про свої плани щодо місій Venus Life Finder (VLF).

Венера
Зображення сірчистого хмарного покриву Венери у штучних кольорах. Фото: NASA

Венера вкрай непривітне місце. Її парниковий ефект через дуже щільну атмосферу розігрів планету до надзвичайно високих температур, які плавлять навіть каміння. Проте вчені давно припускають, що в її хмарах може бути мікробне життя.

Потенційне відкриття біомаркера фосфіну минулого року в атмосфері Венери викликало значний науковий інтерес. Хоча наступні дослідження доводять, що виявлення цього газу, ймовірно, було хибним. Однак дослідники VLF стверджують у своєму звіті, що Венера приваблива планета для пошуку ознак життя через придатні для існування температури у верхніх шарах хмар та численні атмосферні хімічні аномалії, що вказують на невідомий хімічний склад і, можливо, присутність життя».

Щоб дізнатися більше про Венеру, VLF пропонує набір місій, які фінансуватимуться з приватних джерел. Ідея полягає в тому, щоб відправити низьковитратні місії з конкретними науковими цілями на додаток до більших, на кшталт NASA DAVINCI+ і VERITAS та ENVISION від Європейського космічного агентства.

Перша місія Rocket Lab

Місія VLF розпочнеться з відправлення зонда Rocket Lab у 2023 році. Впродовж трьох хвилин він «ковзатиме» атмосферою Венери та збиратиме дані про її хімічний склад.

«На Венері є нерозгадані таємниці, які можна пізнати тільки у разі повернення туди. Наявність хімічних аномалій залишає місце для існування позаземного життя», пояснює Сара Сігер, головна дослідниця запланованих місій Venus Life Finder.

Нагадаємо, що раніше ми розповідали про 12 цікавих фактів про Венеру.