Perseverance знімкував пил на гвинтах марсіанського вертольота

19 квітня дрон-вертоліт Ingenuity відзначив другу річницю свого дебютного марсіанського польоту. На честь цієї події NASA опублікувала унікальний знімок гвинтокрилого апарата. На ньому можна побачити пил, що скупчився на його лопатях.

Дрон-вертоліт Ingenuity. Знімок був зроблений 16 квітня 2023 року. Джерело: NASA/JPL-Caltech/ASU/MSSS

Зображення Ingenuity було отримано марсоходом Perseverance 16 квітня 2023 року. У момент знімання він перебував на відстані 23 метри від дрона. Це найменша дистанція між двома марсіанськими дослідниками з моменту початку польотів Ingenuity. Фахівці NASA скористалися цією можливістю, щоб зазнімкувати вертоліт.

Знімок Ingenuity демонструє сумнозвісний марсіанський пил, що скупчився на лопатях і сонячній батареї Ingenuity. Він є одвічним ворогом місій, що досліджують поверхню Червоної планети та отримують енергію від сонячних батарей. Саме пил призвів до припинення роботи апарата InSight.

Оскільки Ingenuity здійснює регулярні польоти, пил не встигає накопичитися на його батареї в кількості, здатній перешкодити продовженню його місії. Водночас зважаючи на дуже низьку щільність марсіанської атмосфери, повітряні потоки, що обтікають дрон під час польоту, теж не в змозі повністю очистити його від пилу.

Нагадаємо, що недавно Ingenuity здійснив свій ювілейний 50-й політ. За час своєї місії дрон, загалом, пролетів дистанцію в 11,58 км, провівши в повітрі 89 хвилин і 9 секунд.

За матеріалами https://www.jpl.nasa.gov