Perseverance отримав обнадійливі результати пошуку життя на дні кратера Єзеро

Нове дослідження показує цікаві результати про кратер Єзеро на Марсі, де зараз перебуває марсохід Perseverance. Але ровер поки що не знайшов доказів життя на Червоній планеті.

Perseverance
Марсохід Perseverance. Фото: NASA/JPL

Кратер Єзеро навмисно обрали для дослідження Perseverance, оскільки це місце — потенційне джерело для пошуку доказів існування мікробного життя мільярди років тому. Особливістю кратера є його велика дельта. Вважається, що давнє озеро існувало тут дуже давно; це зробило б його гостинним місцем для зародження життя. Нові дослідження підтверджують, що на цій території справді було озеро, але нічого не говорять про життя у ньому.

Складність розуміння історії цього регіону полягає в тому, що вчені працювали переважно з орбітальними даними, які можуть розповісти дуже мало.

Єзеро
Кратер і дельта Єзеро. Авторство: NASA

Провідний дослідник Девід Пейдж із Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі та його команда використовували інструмент на Perseverance під назвою Radar Imager for Mars’ Subsurface Experiment, або RIMFAX, щоб зазирнути під поверхню планети. З допомогою цього приладу вони можуть бачити відображення під ґрунтом на глибині близько 20 м та визначити, наскільки товстим є той чи інший шар і з чого він складається.

Ці дані показують шари в породі дельти, з двома шарами осаду між шарами ерозії. Це свідчить про те, що був час, коли тут була гола скеля, а потім з’явилося озеро, яке відклало осад. У якийсь момент рівень води у ньому опустився досить низько, щоб відбулася ще більша ерозія, перш ніж воно знову наповнилося. Загалом ці докази свідчать, що тут точно було озеро, що збільшує шанси на те, що життя могло потенційно розвиватися в цьому регіоні.

Супутниковий знімок кратера Єзеро
Супутниковий знімок кратера Єзеро, поєднаний з даними про його мінеральний склад. Зелений колір відповідає карбонатам — мінералам, які можуть зберігати сліди стародавнього життя. Джерело: NASA/JPL-Caltech/MSSS/JHU-APL

«Зміни, які ми бачимо у скельних породах, зумовлені масштабними перетвореннями в марсіанському середовищі. Вражає те, що ми можемо бачити стільки доказів змін на такій маленькій географічній ділянці, що дозволяє нам розширити висновки щодо масштабу всього кратера», — сказав Пейдж.

Раніше ми повідомляли про те, як науковці знайшли гігантські поклади льоду на Марсі.

За матеріалами science.org