«Парад п’яти планет» 28 березня: як спостерігати рідкісне небесне явище

Наступного тижня спостерігачам відкриється рідкісне небесне явище — «парад планет». Одразу п’ять планет з’являться на нічному небі: Юпітер, Меркурій, Венера, Уран і Марс. Подія відбудеться 28 березня, а для її спостереження навіть не потрібен телескоп.

Схематична ілюстрація параду планет
Схематична ілюстрація «параду планет». Зображення: Vito Technology, Inc

Небесні тіла з’являться поруч зі зростаючим півмісяцем. З точки зору оптимальних умов спостереження, для споглядання «параду планет» потрібно мати чистий західний горизонт, повідомив експерт із NASA Білл Кук. Із настанням сутінків одразу після заходу Сонця потрібно подивитися на захід. За словами експерта, в цей час можна буде побачити Юпітер, Венеру та Марс. Причому Юпітер і Меркурій будуть розташовані ближче до горизонту, а Марс можна спостерігати поруч із Місяцем. Зеленуватий Уран опиниться над Венерою, яка буде найяскравішою серед п’яти планет.

парад планет 28 березня
Велике вирівнювання або «парад планет» увечері 28 березня, яким воно буде з Північної півкулі

«Якщо ви вийдете на вулицю, коли заходить Сонце, подивіться на захід, ви побачите ці планети, що будуть витягнуті в лінію приблизно на 50 градусів. «Парад планет» буде видимий з будь-якої точки Землі, але ті, хто проживає у Північній півкулі, побачать його краще», — сказав він.

«Парад планет», або вирівнювання планет, буде видно за кілька днів до та після початку події, але 28 березня буде найкращим днем ​​для спостереження, згідно зі Star Walk. Хоча це не справжнє вирівнювання планет, оскільки вони не будуть перебувати на прямій лінії з Сонцем. Але це все ще хороший шанс побачити парад одразу п’яти планет нашої Сонячної системи.

Минулого літа Меркурій, Венера, Марс, Юпітер і Сатурн зійшлися разом у «параді планет». Ця група вирівнялася вперше за 18 років. Очікується, що наступне таке вирівнювання планет повториться не раніше 2040 року.