Оріоніди 2023: як спостерігати за метеорним потоком від комети Галлея

Щорічний метеорний потік Оріоніди — це неймовірне астрономічне явище. Яскраві метеори цього потоку зроблять нічне небо надзвичайно магічним. Астрофотографи чекають на цей період, щоб отримати чудові знімки «метеорного дощу». За інформацією NASA, потік Оріонід досягне свого піка 22 жовтня 2023 року.

Оріоніди
Метеорний потік Оріоніди. Ілюстративне фото: Unsplash

Оріоніди — це метеори, які вирізняються своєю яскравістю та швидкістю. Вони рухаються зі швидкістю понад 238 тис. км/год, а це еквівалентно 66 км/с. Іноді вони можуть перетворюватися на вогняні кулі, що випромінюють тривалі спалахи світла, і залишають після себе яскраві «шлейфи», видимі впродовж кількох секунд.

Звідки походять Оріоніди?

Місцем, звідки, здається, виникають ці метеори, є сузір’я Оріона. Важливо зауважити, що хоча сузір’я допомагає визначити походження метеорів, це не справжнє джерело цього явища. Насправді метеори — це дрібні частинки та уламки, які зазвичай виникають від комет або астероїдів та згоряють під час входження в атмосферу Землі.

Схема потоку Оріонід

Оріоніди походять від знаменитої комети Галлея. Згідно з EarthSky, щоразу, коли ця комета наближається до Сонця, її ядро скидає велику кількість матеріалу у вигляді уламків завдовжки від 0,9 до 3 м.

Поради щодо спостереження за потоком Оріонід

Для максимального задоволення від спостереження рекомендується дивитися на метеорний потік після опівночі, щоб насолоджуватися видовищем до самого ранку. І ось хороша новина: цьогоріч пік Оріонід припадає на вихідні в ніч із суботи на неділю 22 жовтня.

Зорепад Оріоніди можна спостерігати як з Північної, так і Південної півкулі. Але для найкращого результату рекомендується перебувати якомога далі від світлового забруднення, такого як ліхтарі та міські вогні. Щоб було комфортно, не забудьте взяти з собою шезлонг або плед, а також теплий одяг, оскільки в цю пору вночі стає холодно, а також запас гарячих напоїв та закусок для приємного нічного спостереження.

Цікаві факти про комету Галлея

Комета Галлея, офіційно позначена як 1P/Галлея, є однією з найвідоміших комет в історії астрономії. Її появу на небі можна спостерігати приблизно раз на 76 років. Названа на честь великого астронома Едмонда Галлея, який вперше передбачив її повернення 1758 року, комета слугує об’єктом досліджень та зацікавлення вже понад дві тисячі років.

Востаннє ми спостерігали комету Галлея 1986 року. Наступне її повернення очікується 2061-го. Однак щорічна поява Оріонід нагадує нам про постійну присутність цієї величної комети в нашому небі. І навіть якщо ви випадково пропустите Оріоніди цього року, не варто сумувати, адже завжди є інші астрономічні події, такі як ета-Аквариди, які також споріднені з кометою Галлея.

Бажаємо вам чистого та ясного неба, щоб ваші спостереження за Оріонідами 2023 були незабутніми!

Раніше ми повідомляли про те, як астрофотографу вдалося упіймати «зоряний джекпот».