Orion повертається на Землю

Космічний корабель Orion успішно виконав критично важливий маневр, необхідний для повернення на Землю. Ця подія відбудеться 11 грудня.

Місяць та Земля очима космічного корабля Orion, Джерело: NASA

5 грудня Orion здійснив близький проліт Місяця. Після того, як корабель пройшов точку мінімального зближення, він активував свій основний двигун і успішно виконав корекцію курсу, що направила його до Землі.

Цікаво, що як основний силовий агрегат на Orion використовується двигун з бортовим номером AJ10-190. Раніше він був частиною системи орбітального маневрування кораблів багаторазового використання. Загалом, AJ10-190 здійснив 19 польотів у космос на шатлах.

Службовий модуль космічного корабля Orion. Джерело: NASA

Найближчими днями Orion має виконати кілька невеликих корекцій курсу, необхідних для більш точного націлювання на район посадки. За кілька годин до входу в атмосферу капсула екіпажа корабля відокремиться від службового відсіку. Останній не оснащений теплозахистом, та згорить. Що ж до капсули екіпажа, то вона увійде в атмосферу на швидкості 11 км/с. Це на 30% більше за швидкість кораблів, що повертаються з МКС. На піку теплозахист Orion розігріється до температури 2800 °C. Якщо все пройде добре, капсула корабля здійснить приводнення недалеко від Сан-Дієго.

Наступний політ Orion відбудеться в межах місії Artemis I. Космічний корабель з чотирма астронавтами (троє з них представлятимуть NASA, четвертий — Канадське космічне агентство) здійснить обліт Місяця за траєкторією вільного повернення, а потім повернеться на Землю. Наразі ця місія запланована на травень 2024 року.

Нагадаємо, що під час свого польоту Orion побив рекорд, встановлений місією Apollo 13 у 1970 році.