Обліт Місяця космічним кораблем Orion (пряма трансляція)

Увечері 5 грудня космічний корабель Orion виконає проліт Місяця. Цей маневр направить апарат на траєкторію, що забезпечує його повернення на Землю. Пряма трансляція події вже проводиться NASA в інтернеті.

Космічний корабель Orion на тлі Землі та Місяця. Джерело: NASA

Космічний корабель Orion був запущений надважкою ракетою SLS 16 листопада. 21 листопада він здійснив проліт супутниці нашої планети. Під час нього Orion виконав маневр, який перевів його на далеку ретроградну орбіту навколо Місяця (ДРО). Корабель знаходився на ДРО у період з 25 по 30 листопада. Після цього Orion виконав новий маневр, який знову направив його до Місяця.

Точка мінімального зближення Orion з Місяцем буде пройдена 5 грудня о 16 годині 42 хвилини за всесвітнім часом (19:42 за Києвом). У цей момент апарат перебуватиме на відстані 127 км від місячної поверхні. Відразу після її проходження Orion активує свій основний двигун. 105-секундний маневр повинен перевести апарат на траєкторію повернення на Землю. Якщо все пройде добре, капсула Orion здійснить приводнення в Тихому океані недалеко від Сан-Дієго 11 грудня.

Майбутній обліт Місяця вже транслюється NASA у прямому ефірі. Трансляція доступна за наступним посиланням:

За словами фахівців NASA, попри декількох незначних технічних неполадок, в цілому Orion показав себе з найкращого боку. Зокрема, космічний корабель споживає менше енергії та витратив менше палива, ніж передбачали інженери. А його сонячні батареї, навпаки, генерують більше енергії ніж очікувалося. Відсутність значних проблем та додаткові ресурси навіть дозволили фахівцям додаткові тести, щоб переконатися у надійності роботи систем апарата та перевірити межі їхніх можливостей.