Orion показав Землю та Місяць одночасно на одній світлині з рекордної відстані

Космічний корабель NASA Orion досяг половини своєї історичної місії до Місяця. Це трапилось  у понеділок, 28 листопада, на 13-й день польоту майже 26-денної місії Artemis I, яка відправила космічний корабель Orion без екіпажу до Місяця, який вивела у космос мегаракета Space Launch System (SLS). Саме в цей день Orion вийшов на апогей ретроградної орбіти нашого супутника, чим встановив рекорд по найвіддаленішій подорожі від Землі, яку коли-небудь долав космічний транспорт, призначений для астронавтів. Це неймовірна відстань у 435 тисяч км.

Земля та Місяць, зняті з борту Orion з відстані 435 тисячі км
Земля та Місяць, зняті з борту Orion з відстані 435 тисячі км від «дому». Фото: NASA

На такій відстані відкривається неймовірний погляд на Землю та Місяць одночасно. Цю історичну подію зазнімкувала одна з бортових камер Orion, яка надіслала захопливі світлини та відео у прямому ефірі. Нові кадри мають найвищу роздільну здатність.

Раніше такі неймовірні кадри демонстрували місії програми Apollo в 1960—1970 роках. Мабуть, найвідомішим прикладом була трансляція Christmas Eve з борту Apollo 8, яка відбулася 24 грудня 1968-го, що демонструвала чорно-білі кадри Місяця. Тоді астронавти NASA Френк Борман, Джим Ловелл і Білл Андерс стали першими людьми, які облетіли Місяць.

Епічні види — це не лише творче натхнення космосом. Відео та світлини, які створюються під час місії Artemis I, мають за мету інформування про майбутні подорожі до Місяця. NASA хоче переконатися, що космічний корабель готовий безпечно доставляти людей на такі далекі відстані від Землі. У разі успіху Artemis I відбудуться дві наступні місії: Artemis II із екіпажем облетить Місяць приблизно в 2024 році, а Artemis III висадить людей на його поверхню в 2025 або 2026 роках.

Orion пробуде на ретроградній орбіті Місяця до 5 грудня, коли космічний корабель візьме курс на повернення до Землі, якої він досягне 11 грудня з приземленням біля узбережжя Каліфорнії в Тихому океані.

Раніше ми повідомляли про те, як Orion закосплеїв знамените фото «Схід Землі».