Оптична ілюзія: світлина Землі з орбіти спантеличила спільноту в Інтернеті

Вірусне фото спантеличило інтернет-користувачів. Очевидне зображення Землі з космосу насправді виявилось не тим, чим здається.

На перший погляд ця фотографія викривлення Землі
На перший погляд здається, що ця фотографія викривлення Землі була зроблена з космосу. Але це не так

На перший погляд може здатись, що фотографія показує кривизну Землі з океаном, хмарами, атмосферними шарами та мерехтливими зорями далеко в космосі. Однак це чудовий приклад оптичної ілюзії, яка обманює людський мозок — світлина насправді взагалі не знята з космосу.

Що насправді на знімку?

Дехто з інтернет-користувачів навіть припустив, що фото з оптичною ілюзією схоже на перші титри заставки Universal Pictures.

Але насправді це вміло повернуте фото є зображенням міського горизонту зі слабким сонячним світлом, що м’яко освітлює небо. Популярний італійський науковий кореспондент на ім’я Массімо поділився світлиною 4 квітня, і вона отримала приголомшливі п’ять мільйонів переглядів у Twitter.

Повертаюси фотографію, відкривається панорама міста
Повертаючи фотографію, відкривається панорама міста

Оптичні ілюзії виникають, коли ми намагаємося зробити швидке припущення про світ навколо нас на основі нашого життєвого досвіду. Мозок швидко зробить перший висновок, перш ніж ми зрозуміємо, на що ми насправді дивимося. Наш мозок і очі еволюціонували, щоб бути надчутливими, що дозволило нашим предкам інтерпретувати хижаків і помічати загрози, поки не стало надто пізно.

Згідно з дослідженнями університету Квінсленду, вчені досі не розуміють, як саме працюють оптичні ілюзії.

Раніше ми повідомляли про те, як в далекому космосі можна помітити «усмішку» галактик, створену гравітаційним лінзуванням.