Новий космічний телескоп перетворили на 8-бітну відеогру

У 2027 році NASA планує запустити новий інфрачервоний космічний телескоп RST (Roman Space Telescope). Як і знаменитий Hubble, він буде оснащений 2,4-метровим дзеркалом, яке дозволить йому робити знімки зі схожою роздільною здатністю. Водночас апарат отримає 288-мегапіксельну ширококутну камеру. Завдяки їй він зможе знімати ділянки неба площею у 200 разів більше, ніж поле зору телескопа Hubble.

Хоча до запуску нового телескопа залишається ще п’ять років, вже зараз NASA розпочала кампанію, метою якої є популяризація RST. В межах цієї ініціативи фахівці місії створили 8-бітну гру, яка демонструє основні завдання телескопа. Вона опублікована на сайті місії. Для запуску досить просто натиснути на картинку зі словом Play.

У ході гри учаснику дається рівно одна хвилина на те, щоб зафіксувати в полі зору RST якнайбільше небесних тіл та різних космічних феноменів. Вони включають в себе галактики, наднові, екзопланети, планети-ізгої (екзопланети, назавжди викинуті зі своєї рідної системи), чорні діри та темну матерію. Також у кадрі може з’явитись космічний телескоп James Webb.

Всі перелічені об’єкти (за винятком James Webb, зрозуміло) дійсно стануть одними з основних цілей RST. Можна звернути увагу, що «приціл» телескопа у грі складається з 18 квадратів. Це пов`язано з тим, що його ширококутна камера оснащена 18 детекторами. Раніше ми публікували приклади симульованих зображень, які дозволяють уявити, як виглядатимуть знімки RST.

RST також отримає коронограф — пристрій, здатний «відсікати» світло зорі. Очікується, що завдяки корографу RST зможе отримати найчіткіші зображення протопланетних та навколозоряних дисків, а також знайти кілька тисяч нових екзопланет та зазнімкувати найбільші з них.

За матеріалами https://roman.gsfc.nasa.gov