Небесна скам’янілість: Hubble зазнімкував старе кулясте скупчення

Група супроводу місії Hubble опублікувала нове зображення далекого космосу. Цього разу телескоп зазнімкував кулясте скупчення NGC 1841.

Кулясте скупчення NGC 1841. Джерело: ESA/Hubble & NASA, A. Sarajedini, F. Niederhofer

NGC 1841 розташована у Великій Магеллановій хмарі (ВМХ) — галактиці-супутниці Чумацького Шляху, яка розташована на відстані близько 162 000 світлових років від Землі. Так називають об’єкти, які рухаються по орбіті навколо більшої галактики. Багато хто вважає, що найближчим супутником Чумацького Шляху є галактика Андромеди, але це не так. Андромеда це навпаки, найближча галактика, яка не є супутником нашої. Чумацький Шлях же має десятки галактик-супутників, найбільшою з яких є ВМХ. Її можна побачити на південному небі неозброєним оком.

Однією з відмінних особливостей ВМХ є велика кількість кулястих скупчень. Так називають щільні групи зір, що утримуються разом силами гравітації та обертаються навколо галактичного центру як супутник.

Походження кулястих скупчень все ще залишається предметом дискусій серед астрономів. Але що можна сказати абсолютно точно, так це те, що такі об’єкти є одними з найстаріших структур у Всесвіті. Кулясті скупчення містять велику кількість дуже старих зір, через що їх порівнюють із небесними скам’янілостями.

NGC 1841 не є винятком. Металевість її зір (концентрація елементів, важчих за водень і гелій) у сто разів менша, ніж у Сонця. Це означає, що вони утворилися дуже давно. Астрономи активно вивчають такі об’єкти, намагаючись зрозуміти, як відбувалося зореутворення на ранніх етапах існування Всесвіту.

Раніше ми розповідали про те, як James Webb знайшов нейтронну зорю в центрі залишку наднової, що спалахнула в ВМХ у 1987 році.