Названа нова дата запуску місії Artemis I

NASA обрала 16 листопада, як нову дату запуску місії Artemis I. У її межах надважка ракета SLS відправить до Місяця космічний корабель Orion.

SLS є найбільшою ракетою NASA з часів програми Apollo. Висота базової модифікації (версія Block 1) становить 98 метрів. Носій складається з двох твердопаливних бічних прискорювачів та двох ступенів. У нинішній конфігурації вона може вивести 95 тонн вантажу на низьку навколоземну орбіту (ННО) та до 27 тонн вантажу на траєкторію польоту до Місяця.

Головне завдання місії Artemis I полягає у комплексному тестуванні всіх систем SLS та Orion. Успіх випробування відкриє дорогу до пілотованих польотів, під час яких чотири астронавти облетять Місяць (місія Artemis II), а потім здійснять посадку на південний полюс супутника (місія Artemis III).

Спочатку пуск SLS мав відбутися ще наприкінці серпня. Але його кілька разів переносили — спочатку через проблеми з двигуном, а згодом через витік палива. А після того, як інженери усунули несправності, на Флориду обрушився ураган Ян. В результаті SLS довелося повернути до Будівлі вертикального складання.

Ракета SLS
Ракета SLS на стартовому майданчику. Джерело: NASA/Ben Smegelsky

За словами представників NASA, огляд SLS показав, що вона не отримала жодних пошкоджень і її підготовка до нової спроби пуску вимагатиме мінімальних зусиль. Організація планує повернути SLS на стартовий майданчик 4 листопада та здійснити пуск ракети 14 листопада. Запасне пускове вікно буде відчинене 16 листопада.

Цікаво, що в ці дні з мису Канаверал має відбутися інший місячний пуск. Ракета Falcon 9 повинна буде відправити до Місяця японський апарат «Хакуто-R», з першим арабським ровером «Рашид». Її пуск має відбутися у період з 9 по 15 листопада.