Наступний запуск Starship відбудеться 5 червня

SpaceX проведе четвертий льотний тест своєї найпотужнішої ракети вже наступного місяця. Вікно для запуску відкриється у другій половині дня 5 червня.

Запуск Starship

Нове випробовування Starship

Найпотужніша у світі ракета Starship здійснить свій наступний випробувальний політ 5 червня, повідомила компанія SpaceX у п’ятницю. Вікно для запуску зі зоряної бази компанії в Бока-Чика, штат Техас, відкривається о 13:00 за київським часом. Якщо, звичайно, компанія отримає дозвіл від органів регулювання.

Це буде четверте випробування величної мега-ракети, яка є життєво важливою для планів NASA щодо висадки астронавтів на Місяць наприкінці цього десятиліття, а також для сподівань генерального директора SpaceX Ілона Маска на можливу колонізацію Марса.

Три попередні спроби закінчилися руйнуванням космічного корабля, що, за словами компанії, є прийнятною ціною в її швидкому підході до розробки методом проб і помилок.

Планування польоту космічного корабля

«Четвертий політний тест перемикає нашу увагу з досягнення орбіти на демонстрацію можливості повернення і повторного використання Starship і Super Heavy», — йдеться в заяві SpaceX. Super Heavy — це ракета-носій, в той час як Starship — система космічного запуску багаторазового використання, вона містить як розгінний блок, так і два ступені разом узятих.

Траєкторія польоту буде подібною до третього випробування, яке відбулося у березні, коли Starship облетів пів світу, перш ніж був втрачений під час входу в атмосферу над Індійським океаном. Цього разу SpaceX сподівається досягти м’якого приземлення розгінного блоку в Мексиканській затоці й «контрольованого входу» для верхнього ступеня.

Досягнення SpaceX

Розроблений для повного багаторазового використання, Starship має висоту 121 м з обома ступенями разом — це на 28 м вище, ніж Статуя Свободи.

Його надважкий прискорювач виробляє 74,3 меганьютонів тяги, що майже вдвічі більше, ніж у другої найпотужнішої ракети у світі, Space Launch System NASA, хоча остання вже сертифікована, тоді як Starship все ще залишається прототипом.

Стратегія SpaceX проводити випробування в реальному світі, а не в лабораторіях, виправдала себе в минулому. Її ракети Falcon 9 стали робочими конячками для NASA і комерційного сектора, капсула Dragon відправляє астронавтів і вантажі на Міжнародну космічну станцію, а сузір’я інтернет-супутників Starlink працює в десятках країн.

Приховані сили термосфери: вітри на межі з космосом нагадують береговий бриз