NASA зважила зразки астероїда Бенну: скільки OSIRIS-REx вдалось зібрати

Важко NASA далося відкриття контейнера для зразків з цінним матеріалом з астероїда Бенну, зібраних космічним апаратом OSIRIS-REx понад три роки тому. Після того, як вчені дісталися до космічної породи всередині, вони не тільки отримали можливість повною мірою розпочати їхній аналіз, а також зважити матеріал із точністю до десятої грама. Згідно з повідомленням космічного агентства, апарату вдалося зібрати 121,6 грама матеріалу, що перевищує заплановану вагу місії вдвічі.

Вигляд восьми лотків із зразками
Вигляд восьми лотків із зразками, що містять матеріал з астероїда Бенну. Фото: NASA

Чорний пил вагою 70,3 грама виявили на внутрішній частині контейнера. Після зняття головки TAGSAM (Touch-and-Go Sample Acquisition Mechanism), де зберігається основна частина зразка астероїда, було виявлено 51,3 грама матеріалу. Загальна вага більш ніж удвічі перевищує 60 грам матеріалу, необхідного для виконання завдань місії.

Місія OSIRIS-REx почалася у вересні 2016 року, а досягла астероїда Бенну в грудні 2018 року. Зразки астероїда було зібрано в жовтні 2020 року, а в травні 2021 року апарат повернувся на Землю. Зразок приземлився в пустелі Юта у вересні 2023 року, але NASA зіткнулася з труднощами під час відкриття круглої головки пробовідбірника на кінці шарнірної руки апарата. Два з 35 кріплень на голівці TAGSAM були недоступні для вилучення, що ускладнило вилучення зразка. Попри те, що зібраної кількості до зняття голівки TAGSAM уже було достатньо для досліджень, NASA все ж таки хотіли отримати масу решти уламків астероїда. Зрештою після двох місяців інженери змогли відкрити її 10 січня.

Зразки астероїда будуть розподілені між 230 вченими з усього світу, які будуть розділені на групи. NASA збереже принаймні 70% зразків для майбутніх досліджень у Космічному центрі Джонсона, сподіваючись використати переваги передових технологій. Деякі зі зразків астероїда будуть виставлені на загальний огляд у Смітсонівському інституті, Космічному центрі Х’юстона та Університеті Арізони.

Раніше ми пояснювали, чим цікавий астероїд Бенну.