NASA замовила вантажні космічні кораблі у SpaceX та Blue Origin для місії Artemis VII

NASA активно готується висадитися на Місяці в межах проєкту Artemis. Вже 2026 року ми можемо стати свідками, як під час пілотованого польоту Artemis III буде здійснена посадка на наш природний супутник. Причому станеться це за допомогою приватного космічного корабля, який будує SpaceX. Космічна агенція показала ілюстрацію, як відбуватиметься історична місія Artemis III. Ця подія буде видатним історичним поверненням людства на Місяць після понад пів століття від програми Apollo.

SpaceX
Концептуальне зображення космічного корабля від SpaceX. Обом галузевим командам SpaceX і Blue Origin були надані повноваження розпочати роботу над розробкою великих вантажних посадкових апаратів, здатних доставити на поверхню Місяця до 15 тонн вантажу. Ілюстрація: NASA

За планами NASA, після успішного повернення людей на Місяць, через приблизно п’ять років космічна агенція спільно зі SpaceX та компанією Blue Origin Джеффа Безоса планує відправити перші вантажні кораблі до нашого супутника. Це відбудеться під час місії Artemis VII, яка запланована на 2031 рік. Вона вже розпланована та увійшла у стадію підготовки. Свіжі опубліковані зображення показують вантажний корабель Blue Origin і космічний корабель Starship SpaceX, який спускає ровер на поверхню Місяця за допомогою зовнішнього ліфта.

Хоча плани звучать чудово, потрібно враховувати, що NASA та її партнерам доведеться чимало зробити, перш ніж ці плани стануть реальністю. Аерокосмічна адміністрація звернулася до SpaceX та Blue Origin із проханням модифікувати свої пілотовані місячні кораблі вантажними версіями, які зараз розробляються для Artemis III, IV і V. Ці варіанти мають доставляти вантажі на Місяць. Очікується, що вони зможуть перевозити 12–15 тонн корисного вантажу та будуть введені в експлуатацію не раніше місії Artemis VII.

Blue Origin
Раннє концептуальне зображення вантажного варіанту посадкового місячного модуля від Blue Origin. Ілюстрація: NASA

Міцні колісні ровери відіграватимуть важливу роль у дослідженні Місяця та встановленні постійної бази на ньому. Потрібно мати можливість доставляти на супутник Землі не лише людей, а й велике обладнання для наукових досліджень.

Зміни у вже наявних місячних апаратах, зокрема коригування інтерфейсів корисного навантаження і механізмів розгортання, будуть здійснюватися у межах контрактів. Нові варіанти вантажних кораблів не включатимуть систем життєзабезпечення для людини, що дасть більше можливостей для модифікацій.

Але на шляху до реалізації таких фантастичних планів все ще залишаються серйозні перепони. NASA все складніше отримує бюджети для фінансування нових космічних місій та підтримки старих. SpaceX все ще не провела успішних запусків та посадки ракети Starship, а Blue Origin ще не запустила жодного свого космічного корабля на орбіту.

Раніше ми повідомляли про те, що NASA вимагає створити місяцехід нового покоління всього за 12 місяців.

За матеріалами nasa.gov