NASA випустила «Кракена»: монстр-машина перевірить межі можливостей астронавтів

NASA з гордістю оголошує, що планує використовувати центрифугу ВМС США для створення величезних навантажень під час тренування військових льотчиків, щоб краще підготувати своїх астронавтів для небезпечних дезорієнтаційних космічних польотів. Цей пристрій здається доволі брутальним, тому йому дали моторошну назву — «Кракен».

Kraken
Вид на кабіну «Кракена», пристрою, який можна налаштувати, щоб дезорієнтувати тих, хто перебуватиме всередині. Авторство: ВМС США

«Монстр-машина тепер допоможе вченим NASA вивчати умови дезорієнтації, з якою астронавти можуть зіткнутися в космосі», — зловтішається пресслужба космічного агентства в дописі про «Кракена» — пристрій, який може енергійно розкручувати людей, наче білизну в пральній машині.

Хоча «Кракен» звучить як кошмарний атракціон, що зійшов із рейок, насправді він допомагає астронавтам побороти проблеми з рівновагою та нудотою під час екстремальних ситуацій. За словами NASA, співпраця з ВМС США покликана допомогти розробити стратегії, спрямовані на покращення умов опору величезним навантаженням та тренування вестибулярного апарата.

За словами астронавта Дугласа Вілока, нудота в космосі — це не жарт

«Незабаром після старту в космічному кораблі Space Shuttle я відчув себе наче на каруселі, коли моє тіло намагалося знайти орієнтацію в умовах мікрогравітації. Екіпаж має бути готовим до плутанини, яку, ймовірно, відчуватиме під час цих гравітаційних переходів», — згадує Вілок про свій перший неприємний досвід у космосі.

Щоб допомогти астронавтам впоратись із дезорієнтацією та натренувати вестибулярний апарат, був створений «Кракен» — величезна центрифуга вагою 100 тонн.

«Коли я вперше побачила «Кракена» на власні очі, я була вражена тим, наскільки великою і моторошною є ця машина. Завдяки здатності рухатися в шести напрямках навколо своєї осі, пристрій може імітувати складні сценарії польоту, які важко відтворити на Землі, зокрема сценарії приземлення, які можуть викликати запаморочення і нудоту», — прокоментувала Лора Боллвег, менеджерка з досліджень здоров’я астронавтів у Космічному центрі імені Джонсона в Х’юстоні.

Експерти кажуть, що пристрій може допомогти NASA визначити, які рухи головою потрібно робити астронавтам, щоб відновити відчуття рівноваги, яке може покращити або погіршити досвід космічних подорожей.

Раніше ми повідомляли про те, як компанія Zero-G пропонує приватні концерти у невагомості.