NASA схвалила другу приватну місію до МКС

NASA обрала компанію Axiom Space для організації другої приватної пілотованої місії (Ax-2) до МКС. Вона буде запущена в період між осінню 2022 та весною 2023 року з космодрому на мисі Канаверал. Її тривалість становитиме не більше 14 днів.

МКС. Світлина, зроблена 8 листопада учасниками місії Crew-2. Джерело: NASA

Запуск першої приватної місії (Ax-1) до МКС запланований на 21 лютого 2022 року. У її межах корабель Crew Dragon доставить на борт станції чотирьох осіб: колишнього астронавта NASA Майкла Лопес-Алегріа (зараз він обіймає посаду віцепрезидента Axiom), американського бізнесмена Ларрі Коннора, ізраїльського підприємця Ейтана Стіббе та канадського філантропа Марка Петі. План польоту передбачає, що вони проведуть вісім днів на борту орбітального комплексу, після чого повернуться на Землю.

Найближчим часом представники NASA та Axiom проведуть детальніші перемовини й узгодять список робіт та досліджень, які мають виконати приватні астронавти у межах місії Ax-1. Попри те, що представники компанії поки що не робили жодних окремих заяв, можна не сумніватися, що для польоту знову буде обраний Crew Dragon. У червні цього року Axiom уклала зі SpaceX угоду на відправлення ще трьох космічних кораблів до МКС.

Варто зазначити, що Axiom також має контракт NASA на будівництво житлового модуля, який увійде до складу МКС у 2024 році. Надалі до нього будуть додані інші відсіки, й у результаті станція матиме повноцінний приватний сегмент. Планується, що після того, як країни-учасниці ухвалять рішення затопити МКС, приватний сегмент від’єднається від неї та продовжить існування вже як окрема станція.

МКС із сегментом Axiom (концепт). Джерело: Axiom Space

Також нагадаємо, що недавно NASA уклала угоди з компаніями Blue Origin, Nanoracks та Northrop Grumman на розробку проєктів комерційних орбітальних станцій. Вони мають забезпечити безперервну присутність американських астронавтів на низькій навколоземній орбіті після завершення експлуатації МКС.

Долучайтесь: https://t.me/ustmagazine