NASA показала процес розгортання телескопа JWST у космосі

Успішне розгортання гігантського космічного телескопа Джеймса Вебба (JWST) було б технологічним тріумфом. У разі вдалого запуску в космос, який запланований на 24 грудня, JWST почне найскладнішу послідовність розгортань, які коли-небудь робилися в межах однієї космічної місії, пояснили в NASA.

Наведена вище докладна анімація, створена NASA та аерокосмічною компанією Northrop Grumman, показує величезну складність цього процесу. Телескоп проведе кілька етапів свого розкриття. 12-хвилинне відео починається із запуску JWST з космодрому Куру у Французькій Гвіані, на ракеті Ariane 5. Після проходження телескопом орбіти Місяця почнеться розгортання сонцезахисного екрана. В результаті виходить точна комбінація висування стріли, розкриття закрилків та розтягування сонцезахисного козирка.

Телескоп Джеймса Вебба
Телескоп Джеймса Вебба (JWST)

Якщо покриті золотим шаром дзеркала, сонцезахисний козирок розміром з тенісний корт та інші критично важливі деталі будуть розгорнуті належним чином, телескоп вийде на свою орбіту на відстані 2,4 млн км від Землі. Потім мине кілька місяців налаштувань і калібрування, й лише після цього JWST запрацює як найпотужніший космічний прилад із будь-коли побудованих. Він покаже людству Всесвіт у безпрецедентній якості та зробить відкриття, про які ми навіть не здогадувалися.

«Ми очікуємо побачити найперші зорі та галактики, які формувалися у ранньому Всесвіті», прокоментувала Джин Крейтон, директорка планетарію Манфреда Олсона в Університеті Вісконсіна-Мілуокі.

Якщо нічого не завадить, безпрецедентна космічна наукова місія розпочнеться приблизно за 160 днів після того, як JWST покине Землю.

Нагадаємо, що раніше ми розповідали про ТОП-10 цікавих фактів про телескоп JWST.