NASA планує вирощувати станції на Місяці та Марсі з грибів

NASA продовжує дослідження з вирощування середовища проживання у космосі з грибів. Вважається, що вони чудово підійдуть для умов Марса та Місяця.

Будівельні блоки з грибів
Будівельні блоки з грибів. Джерело: phys.org

Нові технології на службі NASA

У той час як NASA готується до довготривалих місій на Місяць і Марс на благо всіх, концепція вирощування житла, обрана агенцією у середу, може допомогти «виростити» будинки за допомогою грибів для майбутніх дослідників.

Команда вчених із Дослідницького центру NASA ім. Еймса у Кремнієвій долині в Каліфорнії отримає нове фінансування в межах програми «Інноваційні провідні концепції» (NIAC) для просування своїх досліджень середовища проживання.

У межах третього етапу NIAC буде виділено 2 млн доларів протягом двох років на продовження розвитку технологій проєкту Mycotecture Off Planet в рамках підготовки до потенційної майбутньої демонстраційної місії. Роботу очолює Лінн Ротшильд, старший науковий співробітник NASA Ames.

«Оскільки NASA готується досліджувати космос далі, ніж будь-коли раніше, це вимагатиме нової науки й технологій, які ще не існують, — сказав адміністратор агенції Білл Нельсон. — Команда NASA з космічних технологій і програма NIAC розкривають далекоглядні ідеї, які роблять неможливе можливим».

Технології грибів для середовища існування

Деякі середовища існування, такі як посадкові апарати та марсоходи, будуть доставлені на поверхню планети. Однак команда проєкту mycotecture розробляє технології, які дозволять «вирощувати» їх на Місяці, Марсі та інших планетах за допомогою грибів та підземних ниток, які складають основну частину грибів, відому як міцелій.

Завдяки цій розробці дослідники можуть подорожувати з компактним середовищем існування, побудованим з легкого матеріалу, що містить сплячі гриби. При додаванні води гриби потенційно можуть розростатися навколо цього каркасу в повноцінне середовище проживання людини, при цьому вони будуть безпечно утримуватися, щоб уникнути забруднення навколишнього середовища.

Навіщо будувати станції з грибів

Проєкт мікотекстури може дозволити створити новий багатофункціональний матеріал для космічного будівництва, зменшити масу і заощадити ресурси для інших пріоритетів місії. Підтвердженням концепції цієї технології стали попередні досягнення NIAC.

Команда створила кілька комбінацій біокомпозитів на основі грибів, виготовила прототипи, протестувала матеріали в планетарному симуляторі, оцінила вдосконалення, включаючи захист від радіації, та розробила детальний проєкт місячного середовища проживання на основі міцелію. Цей проєкт також має застосування на Землі на додаток до використання в інших світах. Цей матеріал можна використовувати для фільтрації води та систем, що вилучають мінерали зі стічних вод.

«Mycotecture Off Planet ілюструє, як провідні концепції можуть змінити наші уявлення про майбутні дослідницькі місії, — сказав Джон Нельсон, керівник програми NIAC. — Оскільки NASA вступає в наступну еру космічних досліджень, NIAC допомагає агенції закласти необхідний фундамент для втілення інноваційного бачення в життя».

Майбутні дослідження

Робота в межах третього етапу дозволить дослідницькій групі оптимізувати властивості матеріалів. Це також дасть змогу команді перейти до тестування на низькій навколоземній орбіті. Майбутні застосування цього проєкту можуть включати інтеграцію в комерційні космічні станції або використання в місіях на Місяць із кінцевою метою використання на Марсі.

Програма NASA Innovative Advanced Concepts підтримує далекоглядні дослідницькі ідеї на ранніх стадіях через кілька прогресивних етапів дослідження. У січні 2024 року NASA оголосила про відбір 19 пропозицій фази I та фази II проєкту. Діяльність NIAC фінансує Управління космічних технологій NASA, яке відповідає за розробку нових міжгалузевих технологій і можливостей, необхідних агенції для виконання поточних і майбутніх місій.

Велика втеча: китайська компанія випадково запустила ракету під час випробування