Найпотужніший за 100 років ураган зірвав плани астронавтів повернутися на Землю

Через небезпечний мегашторм в Атлантиці три астронавти та один космонавт, які мали цього тижня повернутися на Землю на космічному кораблі SpaceX Crew Dragon, змушені затриматися на борту Міжнародної космічної станції (МКС) ще на деякий час. NASA повідомила, що їхнє повернення відбудеться не раніше 13 жовтня через загрозу найпотужнішого за останні 100 років урагану «Мілтон», який швидко наближається до узбережжя американського штату Флорида. Це вже друге перенесення дати через погіршення погодних умов.

Вид на ураган "Мілтон"
Ураган «Мілтон» з ілюмінатора МКС. Джерело: NASA/Matthew Dominick

«NASA та SpaceX планують відстикування Crew-8 не раніше 3:05 ранку 13 жовтня, враховуючи вплив урагану на півострів Флорида», — зазначається в офіційному повідомленні. Центр запуску NASA ім. Кеннеді, розташований на мисі Канаверал, знаходиться за 200 км від Тампи, яка очікує на удар шторму 4 категорії, тому цей регіон також відчує руйнівні наслідки стихії.

Окрім затримки повернення астронавтів, ураган «Мілтон» вплинув на місію NASA та SpaceX Europa Clipper, яка мала відправитися до супутника Нептуна. Запуск був запланований на четвер, але також був відтермінований на пізнішу дату через несприятливі погодні умови.

Команда місії Crew-8 перебуває на борту МКС з березня. Хоча їхня затримка не є тривалою порівняно з іншими, ситуація на станції ускладнюється через велику кількість людей. Наразі на МКС знаходяться 11 осіб: екіпаж Starliner від Boeing, команда Crew-8, двоє космонавтів і астронавт, які прибули на космічному кораблі «Союз», та двоє нових членів екіпажу SpaceX з Crew-9.

Цей рік був непростим для астронавтів, які здійснюють польоти до МКС і назад. Команді орбітального форпосту останнім часом часто доводиться стикатися з різними проблемами. На додачу до пробоїн в корпусі станції, проблеми з космічними кораблями, та змінами в складі екіпажів, додалися ще труднощі з дотриманням графіків місій через природні катаклізми.

Раніше ми повідомляли про те, як астронавтів місії Crew-8 примусово відправляли на карантин.