Найглибший інфрачервоний погляд на Всесвіт від телескопа James Webb

Інфрачервоний погляд телескопа James Webb дістався глибин Всесвіту. Сталося це під час випробування системи наведення на об’єкти. Але навіть такі тестові фото вражають уяву.

Інфрачервоний погляд James Webb
Свіжий інфрачервоний погляд James Webb на Всесвіт. Джерело: NASA, CSA, and FGS team

Інфрачервоний погляд обсерваторії James Webb

6 липня космічний телескоп James Webb тестував систему точного наведення на об’єкт. Його камера ближнього інфрачервоного діапазону націлилася на зорю HD147980, а сам телескоп почав розхитуватися з боку в бік, намагаючись втримати її у фокусі. Таким чином вчені переконалися, що під час обертання цей інструмент зможе робити довгі панорамні фото.

Сам тест тривав 32 години. Його побічним результатом стало зображення, складене з 72 окремих знімків. Фото створене у штучних кольорах, оскільки телескоп все одно працює в інфрачервоному спектрі, який людське око не сприймає.

Найсвітліші кольори на знімку відповідають найяскравішому інфрачервоному випромінюванню, а найбільш насичені — навпаки, меншій інтенсивності.

На знімку видно кілька зір, які схожі на хрестики через явище дифракції, тобто оминання електромагнітним випромінюванням перешкод. Решта ж точок на ньому — галактики, і їхня кількість вражає. Адже на фото є ділянка неба, яка навіть у телескопи середньої потужності здається порожньою.

Погляд у глибини космосу

12 липня о 17.30 за Києвом вчені обіцяють оприлюднити перші зображення від телескопа James Webb, які матимуть наукову цінність. Збірна світлина, опублікована сьогодні, дозволяє зрозуміти, якими будуть ці знімки. Вона є тестовою і її якість залишає бажати кращого, проте на сьогодні це найглибший інфрачервоний погляд на Всесвіт.

Найцікавіше на новій світлині — це найслабші плями. Такими є галактики, які виникли усього за кілька сотень мільйонів років після Великого вибуху. Саме їх вивчатиме James Webb упродовж своєї місії. Вчені розраховують значно уточнити наші уявлення про еволюцію Всесвіту.

Приєднуйтесь: https://t.me/ ustmagazine