Найбільша космічна головоломка заграла мелодією ксилофону

Вчені нещодавно виявили загадковий та унікальний сигнал із глибокого космосу, який не схожий на жоден із відомих швидких радіосплесків (FRB), зафіксованих раніше. У нового сигналу відмічається несподіване явище – падіння центральної частоти спалахів протягом двох місяців спостереження, що нагадує несподіваний космічний ефект свисту, але яка при уповільнені стає схожою на мелодію ксилофону. Наразі не зрозуміло, що саме означає це несподіване падіння частоти, крім того факту, що швидкі радіосплески продовжують бути дивним явищем, яке не піддається легкому поясненню.

Одним із джерел походження швидких радіосплесків вважають магнетари

Радіоастроном Софія Шейх з Інституту SETI зауважує, що це дослідження дозволяє підтвердити відомі властивості радіосплесків і виявити нові. Вони звузили кількість можливих джерел радіосплесків, таких як магнетари, але жодна модель не може повністю пояснити їхні властивості.

Радіосплески, або FRB, являють собою короткочасні викиди радіосигналів, дуже потужні і складні для вивчення через їх непередбачуваність. Однак деякі джерела FRB повторюються, що дозволяє вченим вивчати їх детальніше.

Анимация обнаружения быстрых радиовсплесков во Вселенной
Анімація виявлення швидких радіосплесків у Всесвіті

Шейх та її колеги детально дослідили джерело FRB 20220912A з іншої галактики. Вони виявили, що сигнали мали спільні характеристики з іншими FRB, такі як дрейф частоти та зміни тривалості сплесків у часі. Хоча вчені не виявили закономірностей у поширенні радіосплесків, їх дослідження допомагає наблизитися до відповідей щодо походження FRB. Зокрема, падіння центральної частоти сигналів може стати ключовою інформацією для розуміння цього явища.

Незважаючи на те, що магнетари є одними з можливих джерел FRB, вченим ще потрібно докладно вивчити, чи це стосується всіх випадків. Дослідження Шейх підкреслює важливість інструментів, як телескоп Allen Telescope Array (ATA), для вивчення таких явищ у широкому діапазоні смуг пропускання.

Виявлення нових характеристик FRB 20220912A відкриває можливості для майбутніх досліджень та порівнянь з іншими спостереженнями. Хоча ще далеко до повного розуміння процесу виникнення цих таємничих сигналів, нові відкриття роблять науку на крок ближче до розгадки цієї головоломки космосу.

Раніше ми повідомляли про те, як дивний радіосигнал у космосі виявився схожим на серцебиття.