На Місяці можуть залишити цифрову копію людства

Вчені запропонували створити на Місяці сховище для усієї важливої інформації на Землі. Цифрова копія усіх надбань цивілізації та біологічної інформації у разі глобальної катастрофи допоможе відбудувати цивілізацію.

Цифрова копія людства на Місяці
Концепт сховища інформації на Місяці. Джерело: Рhys.org

Сховище інформації на Місяці

NASA планує впродовж найближчих років реалізувати програму Artemis. Вона передбачає не просто повернення людей на Місяць, але й початок створення на його поверхні поселення та різних корисних для науки та економіки об’єктів.

Вчені з Гарвардського та Вісконсинського університетів пропонують побудувати величезне сховище даних. За словами дослідників, глобальні ризики, такі як пандемія COVID-19 чи війна в Україні, яка ризикує з ініціативи росії перерости у глобальний ядерний конфлікт, легко можуть знищити цивілізацію на Землі. Відновити її буде вкрай важко.

Головним інструментом для повернення втраченого автори дослідження бачать саме сховище, у яке треба помістити всю найважливішу наукову, технологічну та економічну інформацію людства, цифрову копію творів мистецтва, а також деякі біологічні дані.

Цифрова копія людської цивілізації

Поставлена задача є надзвичайно амбітною. Адже перенести у сховище планується не тільки енциклопедичні знання, а й копії усіх фільмів, картин, книг та музичних творів. Крім того, там же має зберігатися цифрова копія геномів людини та всіх видів, про які людство встигло дістати цю інформацію.

Фактично йдеться про створення своєрідної цифрової копії людства. Автори дослідження оцінюють об’єм усієї цієї інформації як 1,07 *1016 байт. Це приблизно дорівнює ємності 20 тис. жорстких дисків на сучасних комп’ютерах. На думку вчених, таку кількість даних можна передати на Місяць за 1—2 роки.

Вчені підкреслюють, що цей проєкт створюється не тому, що ми ось-ось загинемо, а через те, що політикам треба усвідомити вразливість людства. Тож реалізовуватися він може виключно спільними силами усіх країн.