На честь астронома-любителя вперше назвали п’ять відкритих галактик

Астроном-любитель Джузеппе Донателло вже має на своєму рахунку 11 небесних відкриттів, дев’ять з яких названі на його честь.

Галактика Скульптор NGC 253, навколо якої астроном-любитель Джузеппе Донателло виявив вісім карликових галактик. Їх назвали на його честь. Фото: DECam/CTIO/NOIRLab/NSF/AURA, G. Donatiello

«Наскільки мені відомо, я перший і єдиний астроном-любитель, чиї відкриті галактики названі моїм іменем. Все почалося з першого відкриття в 2016 році, коли на своїх астрофотографіях я знайшов те, що наразі називається Donatiello I. Незвична практика надання імені галактиці принесла мені велику радість», — розповідає Донателло в інтерв’ю Space.com.

Астроном-любитель зазначає, що його робота більше пов’язана з хвилюванням від нових відкриттів, ніж з можливістю опинитися у підручниках з астрономії. Серед нових відкриттів — п’ять карликових галактик: Donatiello V, Donatiello VI, Donatiello VII, Donatiello VIII і Donatiello IX. За даними Space, їх важко виявити через дуже маленький розмір і слабку світність. Вони розташовані на відстані в середньому 11,5 млн світлових років від Землі.

Donatiello
Карликові галактики від Donatiello I до Donatiello IX, як їх видно за допомогою Dark Energy Spectroscopic Instrument. Зображення: DECam/CTIO/NOIRLab/NSF/AURA, G. Donatiello

«Загалом карликові галактики мають дуже низьку світність. Багато супутників Чумацького Шляху важко виявити, оскільки вони добре замасковані в зоряних полях. Для зовнішніх галактик це стає ще складнішим завданням. На відстані кількох мегапарсеків найслабші карликові галактики зникають на тлі неба», — пояснює астроном-любитель.

Ці відкриття є важливими для наукової спільноти, оскільки допомагають астрономам вивчати найстаріші зорі нашого Всесвіту, досліджувати природу і розподіл темної матерії, а також впливати на сучасні моделі космології. Відкриті галактики надають більше інформації про еволюцію Всесвіту і його можливі майбутні зміни.

Donatiello
П’ять нещодавно відкритих карликових галактик від Donatiello V до Donatiello IX. Авторство зображення: Martínez-Delgado

«Кожне нове відкриття важливе», — резюмує Донателло.

Раніше ми повідомляли про те, як астрономи-любителі перетворили сарай на планетарій заради порятунку 40-річної обсерваторії.

Крок на шляху до Місяця: Китай здійснив успішне пропалення нової ракети