«Мода на горошок»: цікава знахідка апарата MRO на Марсі

Виявляється, у Марса теж може бути «почуття моди». Це стосується класичного візерунка 80-х — горошку. Космічний апарат NASA Mars Reconnaissance Orbiter, який давно досліджує Червону планету з орбіти, зробив цікаву світлину піщаних дюн із помітно округлою формою.

Такий візерунок точно пасуватиме до моди 80-х
Такий візерунок відсилає до моди 80-х. Фото: NASA/JPL-Caltech/UArizona

Камера MRO High Resolution Imaging Experiment (HiRise) раніше знімала кілька чудових дюн, зокрема дивні формації у формі півмісяця.

«На Марсі часто зустрічаються піщані дюни різних форм і розмірів. У цьому прикладі вони мають майже ідеальну круглу форму, що є незвичайним», — написав планетарний геолог Альфред Мак’юен для рубрики HiRise.

Марс — це доволі піщане та вітряне місце, що робить його ідеальною планетою для утворення дюн. Якщо придивитися уважно, можна помітити, що ці дюни не є ідеальними колами. Вони все ще трохи асиметричні, з крутими поверхнями на південних кінцях. Це вказує на те, що пісок переважно рухається на південь, але вітри можуть бути змінними.

MRO зняв дюни наприкінці листопада минулого року. Дослідники камери HiRise з Університету Аризони вивчали територію, щоб спостерігати за сезонними змінами морозного покриття. Це зображення показує відсутність інею в пейзажі.

Подібні види Марса можуть здаватися чудернацькими, але вони демонструють зв’язок між нашими двома планетами. На Землі також є мальовничі дюни, які розповідають схожі історії про вітер і зміну пір року. На обох планетах можна знайти багато неймовірних пейзажів, що захоплюють нас своїм неземним видовищем.

Раніше ми повідомляли про те, як MRO виявив химерні утворення на поверхні Марса.

За матеріалами Hirise.