Місії InSight і Juno продовжені

NASA офіційно продовжила міжпланетні місії InSight і Juno. Повідомлення про це було опубліковано на сайті аерокосмічної адміністрації.

Друге селфі апарата InSight. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Термін служби апарата InSight був продовжений до грудня 2022 року. Це стало цілком очікуваною новиною. З одного боку, сам зонд і його головний науковий інструмент (сейсмометр SEIS) функціонують без будь-яких зауважень. З іншого боку — фахівці групи супроводу місії все ще плекають надію на те, що їм вдасться змусити працювати прилад для вимірювання теплових потоків HP3. Але навіть якщо цього й не станеться, InSight все одно продовжить займатися моніторингом сейсмічної активності Червоної планети, а також збирати дані про її погоду.

А ось продовження місії Juno зовсім не було таким очевидним. Основним фактором ризику для цього апарата є найпотужніша радіація Юпітера, що серйозно впливає на роботу бортової електроніки. Наприклад, номінальний ресурс камери JunoCam становив лише вісім витків навколо газового гіганта. Однак Juno поки що проявляє себе з найкращого боку — всі основні інструменти та системи зонда (включно з камерою) перебувають у хорошому технічному стані.

Juno в уявленні художника. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Тому NASA ухвалила рішення продовжити місію Juno до вересня 2025 року. Це відкриє низку цікавих наукових можливостей. По-перше, з кожним наступним зближенням із найбільшою планетою проєкція перийовія зонда поступово зміщується на північ. До 2025 року він пролітатиме над північним полярним регіоном Юпітера, що дасть можливість провести комплексне вивчення цих областей, які ледве помітні із Землі.

По-друге, продовження місії надасть апарату можливість «поглянути» на найбільші супутники Юпітера. У другій половині 2021 року Juno пройде за тисячу кілометрів від поверхні Ганімеда, а наприкінці 2022 року наблизиться до Європи на відстань лише 320 км. Також учені планують провести детальні спостереження Іо та юпітеріанських кілець.

Ілон Маск переносить свою штаб-квартиру через «гендерний» закон