Місія SPHEREx придбала попутника

NASA визначилася із попутним вантажем для інфрачервоного телескопа SPHEREx. Разом з ним у космос будуть запущені кілька супутників місії PUNCH (Polarimeter to Unify the Corona and Heliosphere), метою яких буде вивчення сонячної корони та вітру.

Завдання телескопа SPHEREx

Телескоп SPHEREx (Spectro-Photometer for History of the Universe, Epoch of Reionization, і Ices Explorer) призначений для ведення спостережень у ближньому інфрачервоному діапазоні. Його головною метою стануть 300 млн галактик, розташованих як по сусідству з Чумацьким Шляхом, так і на самій околиці Всесвіту. Обсерваторія буде вимірювати їхні червоні зміщення. Очікується, що дані SPHEREx допоможуть астрономам краще зрозуміти, як відбувалася еволюція нашого світу в епоху реіонізації (близько 13 млрд років тому).

Обсерваторія SPHEREx (концепт). Джерело: Caltech

Також телескоп візьметься за вивчення нашої Галактики. Він виконає спостереження 100 млн зір та регіонів активного зореутворення. Головна мета цих спостережень — спробувати знайти відповідь на питання, наскільки у Чумацькому Шляху поширені основні інгредієнти, необхідні для життя земного типу (вода та органічні молекули). Ще однією метою місії SPHEREx, стануть протопланетні диски навколо новонароджених світил.

Місія PUNCH

SPHEREx вирушить у космос не поодинці. Як стало відомо з недавньої публікації на сайті NASA, компанію йому становитимуть чотири кубсати, які входять до складу місії PUNCH. Вони будуть виведені на 570-кілометрову сонячно-синхронну орбіту та займуться вивченням Сонця.

Складання одного із супутників PUNCH. Джерело: STFC RAL Space

Супутники PUNCH розподіляються по орбіті таким чином, щоб постійно спостерігати за поведінкою нашого світила. Вони будуть отримувати тривимірні зображення сонячної корони, визначатимуть характеристики сонячного вітру та відстежуватимуть корональні викиди. Зібрані місією PUNCH дані, повинні допомогти вченим розробити нові методики передбачення сонячної активності.

Місії PUNCH та SPHEREx вирушать у космос на ракеті Falcon 9, яка буде пущена з космодрому на базі ВПС США Ванденберг. NASA вже внесла відповідні зміни до контракту зі SpaceX. На цей час запуск двох місій запланований на квітень 2025 року.

За матеріалами https://blogs.nasa.gov