Метеорит, що пробив «Союз», складався зі збідненого урану

Мікрометеорит, що пробив космічний корабель «Союз МС-22», складався зі збідненого урану. Про це йдеться в повідомленні, опублікованому на сайті держкорпорації «Роскосмос» 1 квітня.

Капсула космічного корабля «Союз МС-22». Джерело: Роскосмос

У грудні 2022 року на космічному кораблі «Союз МС-22» стався витік теплоносія з системи охолодження. Він унеможливив його використання для повернення на Землю. Унаслідок аварії космонавти Сергій Прокоп’єв і Дмитро Петелін, а також астронавт Френк Рубіо фактично опинилися «в полоні» на МКС. Їм довелося чекати прибуття на станцію рятувального корабля, а термін їхнього перебування був продовжений на півроку. Що стосується причин аварії, то під час зовнішнього огляду космонавти виявили отвір у пошкодженому кораблі. Після цього в «Роскосмосі» заявили, що причиною аварії став мікрометеорит.

28 березня «Союз МС-22» повернувся на Землю. Експерти, які вивчили обгорілий корабель, підтвердили початковий висновок про те, що в нього потрапив мікрометеорит. Крім того, їм вдалося провести його хімічний аналіз. За словами голови слідчої групи Дмитра Рашкіна, «космічний гість» складався зі збідненого урану. Експерти схиляються до висновку, що аналогічний мікрометеорит вразив і систему охолодження корабля «Прогресс МС-21».

Наразі в «Роскосмосі» не дали жодних офіційних коментарів щодо незвичайного хімічного складу мікрометеорита. Але відомо, що як мінімум троє космонавтів уже написали заяву на звільнення. Також у мережі з’явилися знімки залізничного потяга, що рухається в напрямку Казахстану та перевозить зняті з постаменту біля Зоряного містечка космічні кораблі «Восток» і «Восход».

Зі свого боку, представники Королівського астрономічного товариства заявили, що уранові метеорити є звичайним природним явищем. За словами британських астрономів, найближчими місяцями Земля проходитиме крізь метеорний потік Гетеріди, що може призвести до повторення подібних інцидентів із російськими космічними кораблями.

Нагадуємо нашим читачам, що сьогодні ми відзначаємо 1 квітня. З нагоди дня сміху редакція The Universe Space Tech зібрала добірку з п’яти найвеселіших космічних комедій, під які можна безтурботно провести вечір.