Метеорний дощ над пустелею Атакама (фото)

На цій ефектній світлині знятий метеорний потік η-Аквариди, який досяг піку на початку травня цього року. Знімок був зроблений поблизу Сан Педро де Атакама — чилійського містечка, розташованого приблизно за 50 км від високогірного плато Чахнантор, яке є домом для комплексів радіотелескопів APEX та ALMA.

Метеорний дощ над пустелею Атакама. Джерело: ESO/P. Horalek

η-Аквариди пов’язані зі знаменитою кометою Галлея (1P/Halley), яка повертається до Сонця з періодом від 73 до 78 років. Вперше вона з’явилася у внутрішніх областях Сонячної системи приблизно 10 тисяч років тому, і з того часу встигла викинути величезну кількість пилових частинок, розподілених вздовж її орбіти. Щоразу, коли Земля перетинає її орбіту, кометний пил входить у її атмосферу зі швидкістю 66 км/с, що утворює велику кількість метеорів й навіть болідів. На знімку вони виглядають, як яскраві, схожі на летючі стріли, світлові «дротики».

Але на знімок потрапили не лише метеори, вона буквально переповнена астрономічними явищами. Дуже яскравий об’єкт унизу, поблизу обрію — Венера. Над нею, вишикувані в майже правильну вертикальну пряму, видно кілька планет у поєднанні. Прямо над Венерою — Юпітер, за ним яскраво-червоний Марс, а ще вище Сатурн. Такі «паради планет» трапляються рідко, зазвичай раз на кілька десятиліть.

Розташування планет на знімку збігається із зоною зодіакального світла: слабкого сяйва, яке простяглося світловим стовпом знизу вгору до яскравої, переповненої зорями області центру Чумацького Шляху.

Зодіакальне світло часто можна спостерігати в місцях, віддалених від міського засвітлення, після заходу сонця або перед сходом Сонця. Феномен виникає через розсіювання сонячного світла на пилових частках у площині екліптики. Джерелами цього пилу є астероїди, комети, та навіть Марс.