Mars Express дослідив зморшки на старому «обличчі» Марса: відео

Завдяки відео, знятому космічним апаратом Mars Express Європейського космічного агентства (ESA), глядачі мають унікальну можливість дослідити найцікавіші таємниці Марса з висоти пташиного польоту. Цей захопливий відеоролик показує нам зморшкувату марсіанську долину. Подивіться на деталізовані таємничі простори Червоної планети, які дотепер залишались прихованими від нашого погляду.

Цей епічний відеоролик розкриває величезну систему долин Лабіринту Ночі. Долина розтягнулася майже на 1190 км та розташована між відомими долинами Марінера і величезною вулканічною системою в регіоні Тарсіс. У цьому відео ви побачите дивовижні обриси та красу марсіанської поверхні, де найвищі плато слугують своєрідними свідками початкового стану поверхні до її трансформації.

Зображення також показують гігантські зсуви, які покривають схили та дно долини, а також великі дюнні поля, створені марсіанськими вітрами. Кадри були зняті завдяки стереокамері Mars Express із високою роздільною здатністю. Ця місія дозволила вченим не лише детально вивчити Марс, а й виявити та дослідити понижені ділянки кори, відомі як грабени. Грабени свідчать про вулканічне минуле Червоної планети та про інтенсивний вулканізм у нагір’ї Тарсіс.

Знімок Mars Express Лабіринту Ночі
Знімок Mars Express Лабіринту Ночі комплексу марсіанських долин. Фото: ESA/DLR/NASA/JPL-Caltech/MSSS

Космічні апарати, такі як Mars Express, спільно з іншими космічними місіями перебувають на орбіті Марса для спостереження погоди та аналізу складного минулого планети. Ця інформація може пролити світло на таємниці минулого і потенційного майбутнього Марса. Вчені розглядають можливість існування води на поверхні Червоної планети в минулому, оскільки знайшли багато доказів, що колись атмосфера Марса була достатньо щільною, теплою та вологою, щоб утримувати на поверхні рідку воду. Але сьогодні наслідки розрідженого повітря та висока радіація ускладнюють умови для існування там життя. Якщо такі організми існують, то вони, можливо, переховуються під землею.

Наземні місії, такі як марсоходи NASA Curiosity та Perseverance, ретельно вивчають марсіанський ландшафт зблизька і допомагають розкривати нові загадки Червоної планети, даруючи нам неймовірну можливість побачити цей таємничий світ. Розкриття таємниць Марса залишається однією з найцікавіших подій у дослідженні космосу і нашої сусідньої планети.

Раніше ми повідомляли про те, як NASA розгледіла моторошні форми «павука» у кратері Марса.

За матеріалами ESA.