Лютий місяць на Сонці: постійні спалахи

У лютому на Сонці майже кожного дня відбувалися спалахи. Серед них було три події класу М. Ще одна буря, викликана нашим світилом, вивела з ладу супутники Starlink. Очікується, що підвищена сонячна активність спостерігатиметься і в наступні тижні.

Спалахи на Сонці
Спалахи на Сонці. Джерело: www.techexplorist.com

Постійні спалахи на Сонці

У лютому на Сонці майже щодоби спостерігаються потужні спалахи. У деякі дні їх було два чи більше. Про це заявляють вчені зі Стенфордського університету, що спостерігають за нашим світилом. За їхніми повідомленнями, принаймні три з вивержень плазми та часток, що сталися цього місяця, належать до другого за силою класу — М. Вони сталися 12, 14 та 15 лютого.

Особливо увагу вчених привернув спалах, що стався 15 лютого. Відбувся він у тій півкулі Сонця, що в цей момент була повернута у протилежний бік від нашої планети. Тому визначити його потужність вдалося досить приблизно. Цілком можливо, що його насправді слід віднести до найвищого класу — Х.

На думку дослідників, у найближчі тижні сонячна активність не спадатиме. На нас чекають нові спалахи класу М. Наша зірка рухається до максимуму своєї активності, який припаде на липень 2025 року. Наразі на Сонці спостерігається 111 плям і не всі вони продукують спалахи. Але поступово їхня кількість збільшуватиметься, і це спричинятиме нові магнітні шторми на Землі.

Чим небезпечні сонячні спалахи

Сонячні спалахи поділяються на п’ять класів: А, В, С, М, Х. Усі вони викликають викиди заряджених частинок, що за кілька днів дістаються Землі та викликають у нас магнітні бурі, які мають купу неприємних проявів — від виходу з ладу обладнання до проблем зі здоров’ям у чутливих до них людей.

При цьому неприємності починаються з класу С. Клас М уже може призвести до тяжких наслідків. У січні цього року, наприклад, сталось аж п’ять таких подій. Остання з них відбулася 29 числа, але буря, спричинена нею, досягла Землі тільки на початку лютого і стала причиною сходу з орбіти відразу 40 супутників Starlink.

Однак найбільш небезпечними є спалахи класу Х. Стаються вони рідко, і якщо виявляються спрямованими прямо на Землю, то можуть спричинити катастрофічні наслідки. Масовий вихід із ладу супутників, небезпека для життя екіпажів космічних кораблів, епідемія серцевих нападів, відключення електрики — все це може статися через один сплах, що може відбутися будь-коли під час сонячного максимуму.

За матеріалами www.sciencealert.com