Китайський ровер виявив дивні особливості магнітного поля Марса

Дані, отримані від китайського ровера «Чжужун», показують, що поверхня Марса у районі, де він здійснив посадку, намагнічена значно слабше, ніж було виміряно з орбіти. Це дуже дивно, адже в інших місцях поля, навпаки, виявилися сильнішими за попередні оцінки.

Китайський ровер виміряв магнітне поле Марса
Китайський ровер виміряв магнітне поле Марса. Джерело: currentaffairs.adda247.com

«Чжужун» виміряв магнітний заряд поверхні

Китайський ровер «Чжужун», який досліджував Марс, уже кілька місяців як припинив функціонування. Але вчені продовжують аналізувати дані, які він зібрав, і робити за їхньою допомогою дивовижні відкриття. Цього разу науковці звернули увагу на дивні властивості магнітного поля Червоної планети.

Зазвичай кажуть, що магнітного поля у Марса немає. Хоча насправді це означає, що воно занадто слабке. А в останні роки дослідники ще й виявили, що на поверхні планети можуть існувати локальні поля. При цьому досі всі вимірювання, крім двох, робилися з орбіти.

Виняток становлять американська стаціонарна платформа InSight та китайський марсохід «Чжужун», що здійснив посадку за 2000 км від неї. Саме на них вперше на поверхню Марса прибули магнітометри. І, власне, ці дослідження й здивували вчених.

Дивне магнітне поле

Річ у тім, що магнітні поля на поверхні Марса «Чжужун» визначив із точністю до нанотесли. Вони є, але надзвичайно малі, навіть слабкіші, ніж це було виміряно для цієї ділянки з орбіти. У цьому немає нічого дивного, адже дистанційні дослідження завжди неточні.

Дивно інше, у місці посадки зонда InSight магнітне поле виявилося на порядок сильніше, ніж було виміряно з орбіти. І ось це вже означає, що воно сильно неоднорідне по поверхні всієї планети.

Про причини цього вчені поки що можуть тільки здогадуватися. Можливо, кора Марса саме під рівниною Утопії, по якій їздив «Чжужун», виявилася ненамагніченою 4 млрд років тому. Однак може бути, що вона спочатку була намагнічена, а потім втратила заряд через удар великого тіла. І тоді це означатиме, що ядро планети стало нерухомим ще до того.