Китай відправить місію до астероїда

Китайське національне космічне управління остаточно схвалило проєкт міжпланетної місії «Тяньвень-2». Її основною метою стане доставлення на Землю зразків астероїдного ґрунту.

Астероїд Камоалєва в уявленні художника. Джерело: Addy Graham/University of Arizona

«Тяньвень-2» стане другою місією, відправленою Піднебесною в далекий космос. Її навантаження складатиметься з камер, спектрометрів, радара, магнітометра, приладів для вивчення заряджених часток і пилу.

Китайський апарат буде запущено до астероїда Камоалєва. Він являє собою квазісупутник Землі. Так називають об’єкти, що перебувають в орбітальному резонансі 1:1 з нашою планетою, що дає їм змогу залишатися поблизу неї протягом багатьох орбітальних періодів. Діаметр Камоалева становить від 45 до 60 метрів. За деякими припущеннями, він може бути уламком, вибитим із поверхні Місяця внаслідок потужного зіткнення.

Після зближення з астероїдом китайський апарат спробує закріпитися на його поверхні, використовуючи чотири роботизовані руки. Взявши пробу ґрунту, зонд «від’єднається» від Камоалеви і зробить маневр, який виведе його на траєкторію прольоту Землі. Досягнувши нашої планети, «Тяньвень-2» скине капсулу із зібраними зразками.

Після цього зонд планується направити в Головний пояс астероїдів до 300-метрового об’єкта, відомого під позначенням 311P/PANSTARRS. Його головною особливістю є наявність кометоподібного хвоста. У вчених є різні припущення про природу цього небесного тіла. Згідно з однією теорією, насправді він являє собою комету. За іншою, хвіст складається з матеріалу, який був викинутий з поверхні тіла внаслідок його швидкого обертання. «Тяньвень-2» повинен буде визначити справжню природу 311P/PANSTARRS.

Запуск «Тяньвень-2» запланований на 2025 рік. Апарату знадобиться приблизно три роки, щоб досягти Камоалеви, вивчити астероїд і доставити на Землю зразок його ґрунту. Подорож до 311P/PANSTARRS займе ще сім років.

За матеріалами https://english.news.cn