Китай побудує найбільший оптичний телескоп в Азії

Пекінський університет оприлюднив плани будівництва найбільшого в Азії оптичного телескопа. За своєю конструкцією він нагадуватиме космічну обсерваторію James Webb (JWST).

Рендер обсерваторії EAST. Джерело: Peking University

Нині найбільшим оптичним телескопом Китаю є 4-метровий LAMOST. Однак Піднебесна хотіла б це змінити й мати більш потужний інструмент, який дозволить їй перебувати на передовому краї астрономічних досліджень. Ним стане телескоп EAST (Expanding Aperture Segmented Telescope).

EAST буде зведений неподалік міста Ленху на Тибетському плато на висоті близько 4200 метрів. Його будівництво розпочнеться у 2024 році і буде розбите на два етапи, що дозволить якнайшвидше розпочати на ньому спостереження.

На першому етапі (2024 – 2028 роки) будівельники зведуть опорну конструкцію EAST та його купол. Телескоп отримає сегментоване дзеркало, що конструктивно дуже нагадує головне дзеркало JWST. Воно складатиметься з 18 шестикутних сегментів та матиме діаметр у шість метрів.

Головне дзеркало телескопа EAST після першого та другого етапу будівництва. Джерело: Peking University

На другому етапі (2028 — 2030 роки) дзеркало EAST буде розширено шляхом додавання 18 нових сегментів за зовнішнім контуром. Це дозволить довести його діаметр до восьми метрів. На EAST також встановлять новітні прилади — спектрометри високої роздільної здатності, поляриметри та систему адаптивної оптики. За оцінками Пекінського університету, загальна вартість будівництва телескопа становитиме близько 500 — 600 млн юанів (69 — 84 млн доларів).

Ви також можете почитати нашу статтю про найпотужніші наземні обсерваторії, які будуть побудовані до 2030 року.

За матеріалами https://www.space.com