Кубсати NASA розкриють таємницю полюсів Землі

NASA готується запустити в космос пару супутників PREFIRE. Їхнім завданням стане вивчення приполярних регіонів Землі в інфрачервоному спектрі. Він має розкрити таємницю, як атмосфера в цих місцевостях втрачає тепло.

Кубсати PREFIRE
Кубсати PREFIRE. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Запуск супутників PREFIRE

NASA готується запустити в космос пару супутників the Polar Radiant Energy in the Far-Infrared Experiment (PREFIRE). Перший із них має стартувати вже 22 травня на ракеті новозеландської компанії Rocket Lab Electron. Другий стартує в космос кількома днями пізніше.

Це досить невеликі апарати, які належать до класу кубсатів. Кожен із них приблизно має розмір хлібини. Попри це, вони будуть оснащені камерою, що працює в інфрачервоній частині діапазону. Особливо науковців цікавить можливість вловлювати випромінювання на довжині хвилі 15 мікрон.

Супутники будуть виведені на орбіти з великим нахиленням до екватора. Вони намагатимуться розкрити таємниці земної атмосфери над полюсами нашої планети. Кубсати спробують оцінити, яку кількість енергії Земля втрачає через ці зони.

Що спробують зрозуміти кубсати?

Місія апаратів PREFIRE розглядається як універсальна. Тобто зібрані ними дані будуть використані одразу в кількох дослідженнях у кількох різних галузях. Однак основним все ж є питання про випромінювання енергії атмосферою.

Останніми роками полюси Землі все сильніше нагріваються. Це призводить до змін клімату. І саме оцінка того, скільки ці місцевості випромінюють в космос, допоможе зрозуміти масштаби цього процесу, а спектрографи, що присутні на борту апаратів, дозволять зрозуміти, яку роль в усьому цьому відіграє зміна хімічного складу атмосфери.

Науковці розраховують використати дані, які здобудуть кубсати PREFIRE, щоб удосконалити свої кліматичні моделі. Зокрема, є сподівання дізнатися, як зміниться у майбутньому рівень моря.

James Webb виявив найвіддаленіший вибух наднової у ранньому Всесвіті