Крок на шляху до Місяця: Китай здійснив успішне пропалення нової ракети

Китайський дослідницький інститут ракетної техніки (CALT) повідомив про успішне пропалення першого ступеня нової надважкої ракети «Чанчжен-10». У майбутньому вона висадить тайконавтів на Місяць.

Пропалення «Чанчжен-10»

Випробування проводилися Китайською аерокосмічною науково-технічною корпорацією. У них був залучений перший ступінь «Чанчжен-10» зі встановленими на нього трьома двигунами YF-100K. Вони використовують керосин як пальне та рідкий кисень як окислювач. Загалом під час космічних запусків на першому ступені «Чанчжен-10» буде розміщено сім таких силових агрегатів. Найімовірніше, їхня кількість на пропаленні була обмежена трьома через можливості випробувального стенда.

Згідно з повідомленням CALT, тест завершився повним успіхом. Уже найближчим часом планується повторне пропалення ступеня, щоб перевірити його в різних режимах роботи.

Місячні плани Китаю

Цей успіх є важливим кроком на шляху до реалізації вельми амбітної програми Піднебесної, під час якої вона планує висадити тайконавтів на Місяць до 2030 року. «Чанчжен-10» відведена в ній ключова роль. Загалом планується створити дві модифікації ракети. Менш потужна буде використана для доправлення людей на навколоземну орбіту. Місячна версія «Чанчжен-10» складатиметься з двох твердопаливних прискорювачів і трьох ступенів і зможе вивести 27 тонн вантажу на навколомісячну орбіту.

Зовнішній вигляд космічного корабля «Менчжоу». Джерело: CNSA

План польоту є наступним. Для китайської місячної місії будуть використані дві «Чанчжен-10». Одна з них виведе на орбіту навколо Місяця космічний корабель «Менчжоу» з тайконавтами, а інша — спускальний апарат, «Ланьюе». Вони зістикуються, після чого два тайконавти спустяться на поверхню, а третій залишиться на орбіті. Учасники експедиції проведуть на Місяці шість годин, після чого здійснять зліт, приєднаються до свого колеги на місячній орбіті та повернуться на Землю.

Зовнішній вигляд спускального місячного апарата «Ланьюе». Джерело: CNSA

Наразі Китай не назвав точної дати запуску своєї місячної експедиції. Але відомо, що її реалізація має відбутися до 2030 року. Зі свого боку, місія Artemis III, під час якої NASA планує повернути людей на Місяць, поки що запланована на 2026 рік. Але з дуже великою часткою ймовірності вона буде перенесена на пізніший термін.

Раніше ми розповідали про те, як не заплутатися в позначеннях китайських ракет «Чанчжен».

NEID Earth Twin Survey виявив перший інопланетний світ