Космонавт із росії викинув сміття з МКС під час виходу в космос: відео

Космонавти «Роскосмосу» Сергій Прокоп’єв та Дмитро Петелін 4 травня вийшли у відкритий космос на Міжнародній космічній станції (МКС), щоб перенести експериментальний шлюз із модуля «Рассвєт» до наукового модуля «Наука». На відео потрапив момент, як Прокоп’єв викидає 5-кілограмовий пакунок із сміттям у відкритий космос.

Викидання сміття у космос із МКС
Викидання сміття у космос із МКС. Фото: NASA

Під час викидання коментатор з управління місією порівнює сміття із зорею, яка повільно віддаляється від орбітального форпосту приблизно в 400 км над Землею. NASA повідомила, що викинуте сміття не становить загрози для супутників на орбіті, оскільки йому судилося згоріти в атмосфері Землі.

Зазвичай сміття не викидають у космос просто так, адже неправильний замах та прикладена більша сила поштовху може відправити потенційно небезпечний вантаж на неправильну орбіту, після чого він становитиме загрозу для інших об’єктів у космосі, ба навіть для самої МКС. У такому разі сміття обертатиметься зі швидкістю 44 тис. км/год і матиме шалену кінетичну енергію. Тому зазвичай відходи космічного форпосту складають у вантажні космічні кораблі, наприклад, у російські «Прогреси», після чого відправляють згоряти в атмосфері Землі.

Ветеран NASA Майк Енгл назвав процес викидання сміття в космосі не просто прогулянкою до смітника. Тут важливий точний розрахунок, щоб не поцілити у саму станцію та направити сміття назад до Землі. Тому уважно придивіться — космонавт не просто смітить у космосі, а робить це з точним прицілом у протилежному напрямку від руху МКС зі швидкістю 5 см/с. Саме ця швидкість і траєкторія є безпечними для утилізації.

Раніше ми повідомляли про те, як вченими був підрахований ризик смерті від падіння космічного сміття.