Марсіанський зонд MAVEN відновлює наукові дослідження, а NASA обрала виробників нових місячних скафандрів: дайджест новин

Підбірка космічних новин до сніданку: одразу кілька ворожих інопланетних цивілізацій можуть ховатись у Чумацькому Шляху. Китай пропонує запустити нову місію з пошуку заселених світів, а Perseverance вивчає дикі вітри кратера Єзеро.

NASA обрала виробників нових місячних скафандрів

NASA обрала компанії Axiom Space і Collins Aerospace для створення скафандрів наступного покоління. Вони будуть використовуватися для виходів у відкритий космос із борту МКС і під час висадок на Місяць у рамках програми Artemis. Спочатку NASA планувала самостійно розробити нові скафандри. Але потім керівництво організації надало перевагу моделі, аналогічній тій, що використовувалась у програмі CST (Crew Space Transportation). У її межах компанії Boeing і SpaceX отримали контракти на розробку нових пілотованих космічних кораблів, призначених для доставлення людей на орбіту.

Перші знімки James Webb будуть опубліковані 12 липня

Перші повноцінні знімки, зроблені космічним телескопом Джеймса Вебба (JWST), будуть опубліковані 12 липня. Про це йдеться у повідомленні на сайті NASA. Що саме буде зображене на перших знімках JWST? Учасники проєкту наразі тримають це у секреті. Відомо, що цілі для знімання входять до списку об’єктів, затвердженого задовго до запуску телескопа. За словами вчених, при їх виборі вони намагалися дотримуватися принципу, за яким перші світлини, зроблені новим інструментом, повинні продемонструвати весь його потенціал і технічні можливості.

Джерело: Ursa Major Technologies

Приватна американська компанія оголошує про новий двигун для заміни російських

Ursa Major — єдина в Америці приватна компанія, що спеціалізується виключно на ракетних двигунах — представила найновішу лінійку двигунів. Arroway — двигун, що працює на рідкому кисні та метані з тягою 91 тонна, який обслуговуватиме ринки, включаючи поточні місії в інтересах національної безпеки США, запуски комерційних супутників, орбітальні станції та майбутні місії, яких ще нема у проєктах. Багаторазовий двигун уже доступний для замовлення, початкові вогневі випробування заплановані на 2023 рік, а постачання розпочнеться у 2025-му.

Аналітики: контракти NRO вплинуть на індустрію супутникової зйомки

Контракти, нещодавно укладені Національним розвідувальним управлінням із BlackSky, Maxar Technologies і Planet на комерційні супутникові знімки, ймовірно, змінять ринок. Такий висновок міститься у новому звіті дослідницької та консалтингової фірми Quilty Analytics. Контракт Maxar набагато більший, ніж у його конкурентів, але рішення шпигунського агентства про укладання 10-річних контрактів має велике значення для всіх трьох фірм, йдеться у звіті. Цей період «підвищує кредитоспроможність та інвестиційну привабливість всіх лауреатів EOCL».

«Чанчжен 2C» запускає 9 тестових навігаційних супутників для китайського автовиробника

Китайська ракета «Чанчжен 2C» запустила дев’ять тестових супутників позиціонування та зв’язку рано вранці в четвер, що стало першим кроком до створення сузір’я для підтримки автономного водіння для автовиробника Geely. Ракета стартувала з космодрому Січан на південному заході КНР. Корпорація аерокосмічної науки та техніки Китаю (CASC) підтвердила успішний запуск, повідомивши, що корисним навантаженням є GeeSAT-5 (01-09) для Geespace.

Geespace є дочірньою компанією автовиробника Geely Technology Group, яка першою розробила, виробила та експлуатуватиме низькоорбітальні комерційні супутники.

Momentus намагається виправити аномалії за допомогою першого буксиру Vigoride

Через тиждень після запуску першого космічного буксира Momentus він все ще стикається з «аномаліями», але виконавчий директор компанії, як і раніше, сподівається, що проблеми будуть вирішені. Компанія повідомила, що, хоча вона і встановила контакт із Vigoride, інженери працюють над усуненням «деяких початкових аномалій». Вона також заявила, що отримала спеціальний тимчасовий дозвіл Федеральної комісії у зв’язку з використанням «незапланованої частоти» для вирішення цих проблем.

Китай пропонує запустити місію з пошуку заселених світів методом сканування зір, що коливаються

Запропонована китайська місія шукатиме найближчі позасонячні потенційно заселені світи, , запустивши космічний апарат, щоб провести надточні вимірювання того, як обертання планет по орбітах змушує зірку коливатися. Для цієї місії під назвою «Огляд екзопланет поруч» (CHES) вчені будуть використовувати метод, названий відносною астрометрією з мікросекундним розділенням. Цей метод включає надточні вимірювання положення та руху зірок у порівнянні з набором фонових еталонних об’єктів для виявлення збурень досліджуваного світила, що виникають в результаті гравітаційного впливу екзопланет, коли вони обертаються навколо нього.

Марсохід Perseverance використав свою навігаційну камеру, щоб сфотографувати ці пилові вихори, які кружляють над кратером Єзеро. Джерело: NASA/JPL-Caltech/SSI

Perseverance вивчає дикі вітри кратера Єзеро

Метеодатчики марсоходу Perseverance зареєстрували щоденні вихори та багато іншого під час вивчення Червоної планети. Протягом перших кількох сотень днів перебування в кратері Єзеро мобільна лабораторія стала свідком найпотужнішої активності пилу, яку будь-коли спостерігала місія, відправлена ​​на поверхню Марсу. Мало того, що ровер виявив сотні несучих пил вихорів, званих пиловими дияволами — він також відзняв перше в історії відео, на якому пориви вітру піднімають масивну хмару марсіанського пилу.

MAVEN виходить із безпечного режиму та відновлює наукові дослідження

Після більш ніж трьохмісячного простою зонд MAVEN нарешті повернувся до нормальної роботи 28 травня 2022 року. Збій навігаційної системи, що стався на початку року, вразив міжпланетний апарат MAVEN (NASA) і зробив його нездатним проводити наукові дослідження та вивчати атмосферу Червоної планети.

Раніше NASA передбачала, що зонд працюватиме до 2025 року, але тепер агентство заявило, що хоче використати ретрансляційні можливості MAVEN під час місії з повернення зразків ґрунту, які збирає Perseverance на Марсі. Наразі ця місія запланована на 2033 рік.

Нове дослідження передбачає, що в Чумацькому Шляху можуть ховатися 4 ворожі інопланетні цивілізації

Імовірність того, що Земля буде знищена астероїдом, у 100 разів вища, ніж імовірність вторгнення інопланетян. Чумацький Шлях є домом для мільйонів потенційно заселених планет. Приблизно на чотирьох із них можуть ховатися вороже налаштовані до нас інопланетні цивілізації, які вторглися б на Землю, якби могли. Нове дослідження опубліковане в базі даних препринтів arXiv.

Читайте також: Запуск місячної місії CAPSTONE знову відкладено, Blue Origin відправить до космосу туристів на два тижні пізніше запланованого: дайджест новин