Космічний камінь побачили за три години до того, як він врізався у Землю

19 листопада астрономи відкрили метеороїд діаметром приблизно 1 м, який наближався до Землі. Усього за три години після цього він зіткнувся з нашою планетою і впав у озеро Онтаріо, не спричинивши якихось серйозних наслідків.

Космічний камінь в небі над Канадою
Космічний камінь у небі над Канадою. Джерело: www.space.com

Метеороїд відкрили за 3 години до зіткнення

19 листопада астроном з Аризонської обсерваторії відкрив небесне тіло, що рухалося назустріч Землі. Об’єкт, який отримав позначення C8FF042, мав близько одного метра в діаметрі та рухався з боку Головного поясу астероїдів.

Усього за три години після того, як його відкрили, C8FF042 увійшов в атмосферу Землі над Канадою. За його падінням на останній ділянці польоту стежила NASA. За свідченнями фахівців цієї організації, на висоті приблизно 850 м цей метеорит розпався на окремі уламки, які впали в озеро Онтаріо.

Якихось відчутних слідів від падіння цього невеличкого об’єкта не залишилося. Хоча місцеві мешканці записали достатньо яскраве відео. Можливо, невдовзі розпочнуться пошуки уламків метеороїда.

Космічний камінь та небезпека для людей

Космічні камені, які час від часу наближаються до нашої планети, викликають достатньо дивне ставлення з боку населення. З одного боку, всі бояться, що якийсь астероїд вріжеться в нас і людській цивілізації настане кінець.

При цьому під «астероїдами» зазвичай розуміють небесні тіла, розміри яких вимірюються кілометрами. Але орбіти абсолютної більшості з них відомі на багато років уперед, і ймовірність, що подібне тіло вріжеться в нашу планету в найближчі кілька століть, незначна.

А от тіла, діаметр яких вимірюється десятками метрів, зближуються з нашою планетою на небезпечну відстань щорічно. І про більшість із них ми дізнаємося за лічені години й дні перед тим, як це станеться.

Метеороїди

Тіла ж менші за 30 м називаються метеороїдами. Донедавна відстежувати їх взагалі не було жодної можливості. Тому C8FF042 — усього шостий об’єкт, який відкрили перед тим, як він врізався у Землю.

До речі, попередній випадок стався у березні цього року. Тоді двометровий метеороїд відкрили лише за дві години до того, як він увійшов в атмосферу над північною частиною Атлантичного океану. І ці факти зовсім не є свідченням зростання метеорної активності. Просто ми нарешті отримали змогу бачити ці космічні камені ще до того, як вони увійдуть в атмосферу.

Абсолютна більшість із них не становить жодної загрози людям, однак зі збільшенням радіуса небезпека від зіткнення з ними експоненційно зростає. Як показав досвід Челябінська, вже 20-метровий камінь здатний повибивати шибки та повалити дерева у цілому місті.

Тож збільшення спостережень малих космічних каменів — це дуже добре. Завдяки цьому збільшується шанс побачити достатньо великий метеорит хоча б за кілька діб перед зіткненням, розрахувати точку падіння та евакуювати місто, якому він може загрожувати.