Космічний буксир Launcher отримав своїх перших клієнтів

У жовтні цього року компанія Launcher виведе на орбіти шість супутників клієнтів, застосувавши свій космічний буксир Orbiter. Серед замовників — університети та стартапи. Ще кілька компаній прагнуть скористатися послугами тягача у майбутньому.

Космічний буксир Orbiter
Космічний буксир Orbiter. Джерело: Launcher

Космічний буксир виведе на орбіти шість супутників

Компанія Launcher, відома як розробник космічного буксира Orbiter, оголосила, що її апарат здійснить свою першу комерційну місію вже восени цього року. Його старт разом із шістьма клієнтськими супутниками очікується на ракеті SpaceX у жовтні в межах чергового збірного запуску Transporter.

Космічні буксири, тобто апарати, призначені для доправлення супутників на цільові орбіти, зараз випробовують кілька компаній. Взимку експерименти зі стикування проводила Astroscale. Потім свій апарат продемонстрував Китай.

Однак клієнти побачили величезний потенціал саме у проєкті Launcher, тому навіть для першої місії замовників майже не довелося шукати. Послугами компанії скористалися три стартапи: Skyline Celestial, Innova Space та NPC Spacemind. Також буксир довезе до орбіти два університетські супутники й один, власник якого не розголошується.

Майбутнє Launcher

І це лише початок. Launcher планує другу, третю та четверту місії. Скільки конкретно заплатять клієнти за послуги у першій місії, не розголошується. Відомо тільки, що компанія просить від 8 до 25 тис. доларів за кілограм вантажу в залежності від орбіти, на яку його треба вивести. Є у неї й спеціальна пропозиція ціною у 400 тис. доларів, яка включатиме обслуговування апаратом одного-єдиного клієнта.

Якщо перший комерційний запуск виявиться успішним, Launcher здійснить у 2023 році ще три. Про свою готовність скористатися Orbiter уже заявили Cesium Astro, які планують розгорнути за допомогою буксира свою комунікаційну мережу, TRL11, що спеціалізуються на космічних технологіях, та Beyond Burials, яка забезпечує ритуальні послуги у космосі.