Astroscale призупинить спроби впіймати супутник

Компанія Astroscale повідомляє, що тимчасово припинить спроби упіймати клієнтський супутник за допомогою свого службового сателіта. Це пов’язано з аномальними умовами роботи апарата. Експеримент продовжать після усунення всіх негараздів.

Супутники Astroscale
Супутники Astroscale. Джерело: Astroscale

На супутнику Astroscale спостерігаються аномалії

26 січня компанія Astroscale оголосила, що призупиняє спроби повторного стикування свого службового супутника з клієнтським. Представники фірми заявляють, що пов’язано це з аномальним станом апарата. Повторно оператори намагатимуться упіймати 17-кілограмовий сателіт вже після того, як усі похибки будуть враховані.

Відповідно до заяви компанії, обидва сателіти перебувають у робочому стані. За кілька днів до того 170-кілограмовий службовий супутник був відстикований від 17-кілограмового клієнтського. Експеримент полягав у тому, щоб розвести ці два апарати на відстань у кілька десятків метрів. Потім більший з них мав у автономному режимі упіймати менший.

Однак після відведення супутника на необхідну відстань і кількох обертів по орбіті інженери вирішили, що безпечніше буде відкласти зближення апаратів. Вони підозрюють, що система відносної навігації могла дати збій. Фахівці спробують привести її до ладу настільки швидко, наскільки це можливо. Після цього вони продовжать експеримент.

Експеримент з безпечного зведення сміття з орбіти

Два апарати Astroscale були виведені на орбіту у березні минулого року. Метою місії є випробування технології стикування службового супутника з неактивними сателітами та зведення їх з орбіти. Так пропонують боротися з космічним сміттям.

У серпні компанія вже провела демонстрацію. Тоді службовий апарат розімкнув захвати та відійшов на кілька сантиметрів від клієнтського. Але майже одразу супутники знову зістикувалися. Цього разу Astroscale проводить експеримент, який повністю імітує зближення службового сателіта з космічним сміттям на орбіті.

За матеріалами spacenews.com