Космічний сюрреалізм: карколомна світлина обсерваторії імені Вери Рубін

Це сюрреалістичне зображення, що схоже на планету в космосі, насправді являє собою 360-градусне відображення астрономічної обсерваторії імені Вери Рубін. Ця чилійська обсерваторія все ще перебуває у процесі будівництва. Коли її запустять в експлуатацію, вона стане домівкою найпотужнішої цифрової камери у світі, яка створить унікальну та найдетальнішу карту Всесвіту.

NOIRLab
Зображення було створене у межах фотоекспедиції NOIRLab за допомогою 360-градусної панорами та скомпоноване у фотосферу. Фото: NOIRLab

Це дивовижне зображення обсерваторії на вершині гори Серро-Пачон, розташованої на висоті 2700 м над рівнем моря, було зроблене астрофотографом Петром Горалеком із Чеської Республіки. Для цього він використав камеру Canon Ra з об’єктивом Sigma 35 мм, зробивши серію 10-секундних знімків, які потім були зшиті в одну панораму.

Legacy Survey of Space and Time
Телескоп LSST (Legacy Survey of Space and Time)

«На Серро-Пачон неймовірне нічне небо. Здається, наче ти торкаєшся Всесвіту. При цьому ще й робиш історичну фотографію. Обсерваторія Рубін стане провідним та найкращим телескопом на багато років вперед. Фіксувати новий етап в історії астрономії — це неймовірне відчуття», — поділився враженням астрофотограф.

Після запуску телескопа у серпні 2024 року відбудеться десятирічна оглядова місія Legacy Survey of Space and Time (LSST), яка щоночі скануватиме небо та створюватиме приблизно 20 терабайтів даних. Науковці сподіваються виявити нові об’єкти, такі як астероїди та наднові, а також додати до загального каталогу ще 20 млрд галактик і світил.

Фотокамера Legacy Survey of Space and Time (LSST) уже увійшла до Книги рекордів Гінеса
Фотокамера Legacy Survey of Space and Time (LSST) уже увійшла до Книги рекордів Гіннеса

Камера LSST, яка має розміри маленького автомобіля і вагу у три тонни, оснащена 3200-мегапіксельним сенсором і 1,5-метровою лінзою. Щоб зменшити рівень шуму, сенсор охолоджується до -100°C. Камера може виявляти світло від ближнього ультрафіолету до ближнього інфрачервоного діапазону і складається зі 189 датчиків із зарядовим зв’язком, розташованих у 21-квадратному масиві розміром три на три, змонтованому на платформах, відомих як плити.

Фокусна площина камери складає 64 см в ширину і відповідає полю зору в 3,5 градуса, що дозволяє захоплювати площу у понад 40 разів більше, ніж повний Місяць на небі, при кожній експозиції.

Раніше ми показували «Великий розлам» над обсерваторією Вери Рубін.

За матеріалами livescience.com