Космічні перлини: Hubble зазнімкував скупчення молодих зір

Телескоп Hubble знову порадував усіх шанувальників астрономії ефектним зображенням. Цього разу він зазнімкував скупчення молодих зір, що нагадують «перлинні нитки», які утворилися в результаті зіткнення двох галактик.

Галактика AM 1054-325. Джерело: NASA, ESA, STScI, Jayanne English (University of Manitoba)

Всупереч популярній помилці, злиття галактик не знищують зоряні системи. Дистанції між ними занадто великі, щоб вони могли зіштовхнутися. У реальності галактичні злиття ущільнюють газопилові хмари, що призводить до спалахів зореутворення.

Під час серії спостережень, Hubble вивчив дванадцять галактик, що утворилися в результаті недавнього злиття. Всі вони мають довгі, схожі на пуголовків приливні хвости, які складаються з газу, пилу та безлічі скупчень новонароджених зір. Загалом телескопу вдалося виявити 425 таких скупчень. Кожне містить до мільйона блакитних світил, їхній вік не перевищує 10 млн років.

На зробленому Hubble знімку зображена галактика AM 1054-325, що має подібний хвіст. Колись вона була класичною спіраллю, але після злиття набула S-подібної форми. Її приливний хвіст, що розтягнувся на тисячі світлових років, усипаний новонародженими зоряними скупченнями, які нагадують нитку перлів.

Подальша доля цих скупчень невідома. Можливо, вони залишаться гравітаційно пов’язаними й надалі перетворяться на кулясті зоряні скупчення, на кшталт тих, що знаходяться поза площиною нашого Чумацького Шляху. Або ж вони можуть розсіятися й утворити зоряне гало навколо своєї галактики або ж зовсім, бути викинуті в міжгалактичний простір. На думку астрономів, такі зоряні «нитки» були поширені в ранньому Всесвіті, коли галактики набагато частіше стикалися одна з одною.