Космічні кур’єри: астероїди могли допомогти зародженню життя на Землі

Міжнародна група дослідників виявила докази того, що астероїди могли виступати своєрідними «кур’єрами», які доставили на Землю сполуки, необхідні для зародження життя. Вони дійшли такого висновку під час вивчення речовини Рюгу.

Астероид Рюгу
Астероїд Рюгу. Джерело: JAXA

У 2014 році японське аерокосмічне агентство запустило місію «Хаябуса-2». Її метою став Рюгу: невеликий навколоземний астероїд спектрального класу C. «Хаябуса-2» вивчала його протягом кількох років і взяла пробу ґрунту. Її доставили на Землю 2020 року.

Відтоді зібрані зондом зразки вивчалися безліччю наукових груп, які прагнуть дізнатися різні речі про астероїд і його історію. У новому дослідженні команда вчених проаналізувала їх у пошуках доказів теорії, що астероїди є джерелом багатьох сполук, необхідних для життя на Землі.

Під час роботи дослідники помістили зерна матеріалу з Рюгу в герметичну камеру зі спектральним мікроскопом. Зразки були розміщені на сапфірових тарілках, щоб їх можна було вивчати за допомогою довжин хвиль, що виходять за межі видимого спектра. Посуд помістили на поліровані дзеркала із золотим покриттям, щоб запобігти забрудненню.

Використовуючи рентгенівську спектрометрію та інші інструменти, дослідники виявили гідратований магній, амоній і фосфор. Отримані дані свідчать, що астероїди, подібні до Рюгу, складаються не тільки з органічних елементів і сполук, а й зі сполук у гідратованій формі, які могли послужити будівельними блоками для життя на Землі.

Результати аналізу частинки астероїда Рюгу. Джерело: Nature Astronomy (2024).

За словами дослідників, знахідка свідчить про те, що зерна, в яких містилися знайдені сполуки, виникли в глибокому космосі за орбітою Юпітера. Якби вони утворилися ближче до Сонця, то випарувалися б. Дослідницька група також зазначає, що виявлення амонію особливо важливе, оскільки його молекула під час розпаду може виділяти як водень, так і азот.

Астероїди не тільки сприяли виникненню життя на Землі, а й кілька разів ледь не призводили до його зникнення. Раніше ми розповідали про способи, як можна відвернути від нашої планети космічний камінь, що їй загрожує.

За матеріалами Phys.org