Космічне пиво: як мікрогравітація покращує ферментацію за межами Землі

Дослідники наразі вивчають, як мікрогравітація впливає на процеси ферментації, зокрема виробництво пива, що може бути важливим для виживання людства за межами Землі.

Пиво, зварене у космосі
Пиво, зварене у космосі, буде смачнішим за земне. Ілюстрація: Gencraft AI

Ферментація використовувалась різними цивілізаціями не лише для створення алкоголю, а й для хліба, солінь та інших продуктів. Сучасні технології дозволяють застосовувати ці ж принципи для виробництва фармацевтики та біопалива. Тому, плануючи життя на Місяці або Марсі, вміння ферментувати буде ключовим для успіху місій.

Команда Університету Флориди (UF / IFAS) вперше провела експеримент із ферментації пива в умовах мікрогравітації. Їхнє дослідження показало, що мікрогравітація може не лише прискорити ферментацію, а й покращити якість кінцевого продукту.

Замість доставлення обладнання на Міжнародну космічну станцію студенти створили симулятор мікрогравітації на Землі. Вони перетворили місцевий ячмінь на сусло та розділили його на шість зразків, додаючи до них дріжджі Saccharomyces pastrorianus. Три зразки залишили як контрольні, інші помістили в кліностат для імітації мікрогравітації. Впродовж трьох днів вони оцінювали щільність, кількість та життєздатність дріжджів.

Кліностат імітує мікрогравітацію для сусла
Кліностат імітує мікрогравітацію для сусла. Авторство: Ендрю Макінтош

Результати підтвердили гіпотезу про те, що мікрогравітація не шкодить ферментації, а навіть прискорює її. Додатково виявлено, що дріжджі в умовах мікрогравітації можуть виробляти якісніші продукти. Це пов’язано з геном, що контролює рівень побічних продуктів ефірного бродіння, відповідальних за смак пива.

Співвідношення між високоалкогольними групами й кількістю ефірів у мікрогравітаційному пиві склало 4,6:1, що означає менш ароматне пиво. Деякі ефіри, такі як ізоамілацетат і 2-фенетилацетат, мали менші концентрації, що знижує фруктовий, банановий присмак, який вважається небажаним у пиві.

Отже, мікрогравітація може сприяти виробництву якіснішого пива з меншими дефектами. Однак дослідники ще не куштували свої напої, оскільки використовували стандартні рецепти для наукових цілей.

Раніше ми повідомляли про те, як мікрогравітація впливає на зір.

За матеріалами popsci.com