Космічна риболовля телескопа Hubble завершилася знімком «галактики-медузи»

Група супроводу місії Hubble опублікувала нове зображення об’єкта далекого космосу. Цього разу телескоп зазнімкував галактику JO204.

Галактика JO204 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, M. Gullieuszik and the GASP team

Зазнімкована телескопом Hubble галактика, розташована на відстані приблизно 600 млн світлових років від Чумацького Шляху у напрямку до сузір’я Секстант. Вона має спіральну структуру. Попри те, що ми бачимо JO204 майже з ребра, фото Hubble дає змогу роздивитися її яскраве центральне ядро і спіральні рукави.

JO204 дуже нагадує галактики JW100 та JO201, знімки яких нещодавно теж були опубліковані групою супроводу місії Hubble. Усі ці об’єкти поєднує наявність протяжних хвостів, що складаються з пилу, газу і новонароджених зір. Завдяки зовнішній схожості з мацаками, астрономи іноді називають такі об’єкти «галактиками-медузами».

Подібні структури формуються внаслідок процесу, відомого під назвою відрив під тиском. Він відбувається, коли галактики стикаються з дифузними газовими хмарами, розташованими в міжгалактичному просторі. Вони діють як зустрічний вітер, виносячи газ і пил із цих галактик, що призводить до утворення характерних шлейфів на кшталт тих, що прикрашають JO204, JW100 та JO201. Згодом, речовина в них охолоджується й ущільнюється, що призводить до формування нових зоряних систем.

Зображення JO204 було отримано в межах проєкту, метою якого є вивчення шести найближчих до Землі «галактик-медуз». Астрономи сподіваються, що знімки Hubble допоможуть їм краще розібратися в механізмі їхнього походження і процесах зореутворення, які відбуваються всередині них.