Космічна романтика: найкращі місця для святкування Дня Святого Валентина в Сонячній системі

Зовсім скоро багато закоханих по всьому світу відсвяткують День Святого Валентина. Хтось піде в кафе, хтось у кіно, хтось залишиться вдома, а хтось вчинить більш неординарно і знайде екзотичне місце, щоб відзначити свято наодинці з коханою людиною. А тепер уявімо собі майбутнє, в якому польоти в космос стануть доступні всім. Які куточки Сонячної системи найкраще б підійшли для космічних побачень цього дня?

Готель на орбіті

Найпопулярнішим (і найдешевшим) місцем для космічних побачень, найімовірніше, стануть готелі на навколоземній орбіті. Їхня концепція існує вже не перший рік. Щоправда, поки що жодному з численних проєктів не вдалося вийти за межі концепт-артів. Але не доводиться сумніватися, що рано чи пізно якийсь із них буде реалізований і перший космічний готель відчинить свої відсіки для гостей.

Космічний готель в уявленні художника. Джерело: Voyager Space

Гостям такого готелю будуть відкриті чудові краєвиди нашої планети. Безмежні океани, пустелі, гори, вогні нічних міст — усе це можна буде легко роздивитися в оглядові ілюмінатори неозброєним оком.

А ще гості космічного готелю зможуть спостерігати по 16 сходів і заходів Сонця протягом дня. Якщо додати до цього стан невагомості та пов’язані з цим можливості, то побачення на навколоземній орбіті має вигляд вельми й вельми цікавий спосіб провести День Святого Валентина в космосі.

Політ у венеріанських хмарах

Венера — найекстремальніша планета Сонячної системи. Її поверхня розпечена до температури в 500 градусів, а тиск там відповідає тиску на глибині в кілометр. Тож нам навряд чи потрібно пояснювати, чому друга планета від Сонця має не надто привабливий вигляд, як місце для побачень.

Концепт літальних поселень і дирижаблів у хмарах Венери. Джерело: NASA Langley Research Center

Але все змінюється, якщо піднятися над венеріанською поверхнею — на висоту приблизно 50 км. Атмосферний тиск там і температура цілком схожі на земні, що дає досить цікаву можливість. Якщо наповнити оболонку дирижабля або повітряної кулі звичайним повітрям, він буде парити над Венерою. А це означає, що в майбутньому там цілком можуть з’явитися повітряні поселення, а разом з ними й повітряні екскурсії, зокрема й для закоханих. Політ над безкрайніми хмарами може бути вельми романтичним способом провести День Святого Валентина поруч із близькою людиною.

На вершині світу

В одній із найвідоміших сцен «Титаніка», герой Леонардо ДіКапріо кричить «Я король світу». Щось подібне можна здійснити й на Марсі. Для цього необхідно лише піднятися на вершину гори Олімп.

Олимп
Олімп, зазнімкований з орбіти місією Mars Express. Джерело: ESA/DLR/FUBerlin/AndreaLuck

Гора Олімп — це супервулкан, чия висота від підніжжя до основи становить 26 км. Отже, він майже втричі більший за Еверест! Тож пара, яка піднялася нагору, буквально опиниться на вершині Червоної планети. Головне тільки, не забути взяти надійніший скафандр і більше кисню. Оскільки атмосферний тиск на вершині Олімпу становить лише 2% від тиску на поверхні Марса, закохана пара фактично опиниться в умовах відкритого космосу.

Мандрівка кільцями Сатурна

Сатурн традиційно вважається найкрасивішою планетою Сонячної системи. І при погляді на нього нескладно здогадатися, чому. Сатурн має найшикарнішу кільцеву систему у всій Сонячній системі. Вона складається з крижаних фрагментів, що залишилися після руйнування одного з супутників планети. Лід добре відбиває сонячне світло, завдяки чому кільця Сатурна мають настільки сліпучо яскравий вигляд.

Кільця Сатурна. Джерело: NASA/JPL/Space Science Institute

При цьому, попри свою величезну ширину (діаметр основної частини кілець у кілька разів перевищує діаметр Землі), кільця вкрай тонкі. Їх товщина вимірюється буквально сотнями метрів. Зараз ми можемо лише здогадуватися, наскільки ефектна картина відкриється, якщо підлетіти до них впритул. Очевидно, що нічого порівнянного за красою не побачиш більше ні на одній іншій планеті. І це чудовий аргумент на користь того, щоб розділити настільки неймовірне видовище з кимось близьким.

Світи гейзерів і вулканів

Гейзери традиційно мають популярність у мандрівників і туристів. Але їх можна знайти не тільки на Землі, а й на інших небесних тілах. Наприклад, на супутнику Сатурна — Енцеладі. На його південному полюсі розташована низка гейзерів, які постійно викидають воду з підповерхневого океану. Вони настільки активні, що їхні викиди сформували ціле кільце навколо Сатурна. Крізь них навіть можна пролетіти. У минулому подібне кілька разів зробив апарат Cassini, показавши, що це цілком безпечно. Чим не варіант для побачення з легкою дещицею екстриму?

Виверження гейзерів Енцелада. Джерело: NASA/JPL/Space Science Institute

Більш екзотичним варіантом є візит на Тритон. Найбільший супутник Нептуна геологічно активний. Він має низку кріовулканів, які вельми видовищно викидають азот у його чорне небо.

Для шанувальників полоскотати нерви найкраще підійшла б екскурсія до супутника Юпітера — Іо, на поверхні якої розташовані сотні вулканів, що постійно вивергають сірку. Через настільки інфернальний зовнішній вигляд, Іо часто порівнюють із пеклом. Додаткової «гостроти» такому побаченню надає високий рівень радіації на поверхні супутника. Через нього закоханим екстремалам доведеться обмежитися лише оглядовою екскурсією з висоти.

Круїз на Титані

Багато закоханих пар мріють про те, щоб вирушити в якусь романтичну подорож на круїзному лайнері. Але Земля це не єдине тіло в Сонячній системі, де можна влаштувати подібне дозвілля. Ще є Титан.

Судно, що плаває у вуглеводневому морі Титана (концепт). Джерело: NASA Glenn/NIAC

Титан — це єдиний супутник планети в Сонячній системі, що має щільну атмосферу і повноцінний колообіг рідини. На його поверхні йдуть дощі та течуть річки. Щоправда, якщо на Землі вони заповнені водою, то на Титані її роль відіграє суміш рідких вуглеводнів, здебільшого метану й етану.

У районі північного полюса супутника є ціла низка постійних вуглеводневих озер, найбільше з яких трохи менше, ніж Чорне море. У них є свої острови, і там можуть формуватися крижини. Тож, якщо побудувати спеціальний корабель, на ньому можна буде влаштувати справжнісінький морський круїз. Звичайно, на палубі такого корабля навряд чи вдасться позасмагати — але на тлі цілої маси нових вражень це будуть вже сущі дрібниці.

Серце Плутона

Маленький і холодний Плутон на перший погляд здається не надто відповідним місцем для святкування Дня Святого Валентина. Але це поки не поглянути на його знімки. Адже Плутон у прямому сенсі слова має величезне «серце». Мова про регіон характерної форми, так звана Область Томбо, чий діаметр становить 2300 км. Побачення на тлі гігантського космічного серця — що може бути романтичнішим?

Плутон у природних кольорах. Джерело: NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Southwest Research Institute/Alex Parker

Зустріч на самому Плутоні теж являє собою вельми цікавий варіант. Карликова планета має низку вельми незвичайних пам’яток. Тут і гігантські азотні рівнини, якими плавають айсберги з водяного льоду, і крижані гори, на вершинах яких лежать шапки з метанового снігу. А ще, хоч атмосфера Плутона і вкрай розріджена, її все ж вистачає, щоб надати небу блакитного відтінку — зовсім як на нашій Землі.